تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 16, 2015
10:50 دوشنبه، 25ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68349

افتتاح فروشگاه اندروییدی‌ گوگل در لندن

در حالی که اپل به تازگی تعداد فروشگاه‌های خود در جهان را به 453 فروشگاه رسانده است، تازه گوگل به فکر دایر کردن نخستین فروشگاه خود افتاده و فروشگاهی در لندن دایر کرده است.
 
مدت زمانی زیاد است که اپل و مایکروسافت از فروشگاه‌های مخصوص به خود برای بازدید و خرید مشتریان برخوردار هستند و در نهایت گوگل نیز به این کسب‌وکار پیوسته است. شرکتی که اکنون سیستم عامل آندروید آن محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل دنیا است در نهایت یک فروشگاه واقعی را در کنار فروشگاه مجازی خود برای آندروید راه‌اندازی کرده است.
فروشگاه گوگل اما چیزی بیش از یک فروشگاه است. اولین فروشگاه شرکت گوگل اکنون در لندن و در واقع در Currys PC World گشایش یافته و بیش از هر چیز به یک پارک فناوری شباهت دارد. این مکان جایی است که مشتریان می‌توانند در آن هر آنچه گوگل ارایه می‌کند را از نزدیک مشاهده و تجربه کنند.
گوگل استور  یا Google Store، برای فروش گجت‌های این شرکت افتتاح شده است. از این پس کاربران می‌توانند برای خرید گجت‌های پوشیدنی آندرویدی گوگل، به فروشگاه مجازی گوگل استور مراجعه کنند و دیگر خبری از گوگل پلی برای خرید این نوع محصولات نیست.
در این فروشگاه انواع محصولات گوگل از ترموستات نست (nest) گرفته تا گجت‌های پوشیدنی اندروید، انواع کیبوردهای نکسوس، لوازم جانبی گوگل گلس، کاورهای مختلف، انواع شارژر و کروم کست عرضه می‌شود.
گوگل به مناسبت افتتاح این فروشگاه، ارسال رایگان محصولات خریداری شده توسط کاربران را، برای مدت محدودی در نظر گرفته‌است.از این پس گوگل استور برای خرید گجت‌های الکترونیکی گوگل جایگزین گوگل پلی می‌شود اما گوگل‌پلی همچنان به عنوان فروشگاه اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و خدمات نرم افزاری، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
هر کاربری که اخیرا گجتی را از گوگل پلی خریداری کرده است، ارسال آن به دلیل همین نقل و انتقالات فروشگاهی، به تاخیر افتاده است اما گوگل قول آن را داده تا به زودی تمامی سفارش‌ها به گوگل استور منتقل شده و ارسال خواهد شد.
جالب است بدانید این فروشگاه فعالیت خود را همزمان با عرضه لپتاپ کروم‌بوک پیکسل یکهزار دلاری آغاز کرده و در ابتدای محصولات این فروشگاه، همین لپ‌تاپ به چشم می‌خورد. در این نمایشگاه یک صفحه نمایش عظیم قرار دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد با استفاده از Google earth کره زمین را زیر پا بگذارند و همچنین دیوار مجازی گرافیتی به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از Google Doodle ها یا همان لوگوهای مناسبتی و معروف گوگل گرافیتی مورد علاقه خود را خلق کنند.
جیمز الیاس، مدیر بازاریابی گوگل در انگلستان، در خصوص این فروشگاه گفت: ما متوجه این نکته هستیم که دنیای خرده فروشی همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد و شرکت‌هایی مانند اپل بخش مهمی از این دنیا را در اختیار دارند. همچنین می‌دانیم که مشتریان به دنبال تجربه‌های خوب از خرید خود هستند و پاسخ ما به همه اینها ایجاد مکانی است که در آن مشتری بتواند به سادگی و برای کسب تجربه با همه دستگاه‌ها و محصولات عرضه شده ارتباط برقرار کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.