اپراتورها

تلفن همراه

March 21, 2015
19:26 شنبه، 1ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68453

مقررات راه‌اندازی شبکه مجازی موبایل در کشور تصویب شد

اصول حاکم بر پروانه اپراتورهای مجازی تلفن‌همراه (MVNO) و تعهدات اپراتورهای موبایل دارای شبکه برای ارائه خدمات به این اپراتورهای مجازی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.
اپراتور مجازی، اپراتوری است که مجاز به اجاره یا خرید خدمات شبکه تلفن ‌همراه از اپراتور میزبان، براساس قرارداد عمده‌فروشی بوده و با استفاده از نشان تجاری (برند) و مدل بازاریابی یا فروش خود، آن را به صورت خرده‌فروشی به مشترکین نهائی عرضه می‌کند. 
 
براین اساس اصول حاکم بر پروانه اپراتورهای مجازی تلفن‌همراه با هدف افزایش رقابت، کیفیت و پوشش نیازهای مشتریان خاص و ترغیب نوآوری و ارائه خدمات ارزش افزوده به این خدمات در بازار تلفن‌همراه کشور در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.
 
دارندگان پروانه اپراتور مجازی تلفن‌همراه می‌توانند هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، خدمات شبکه‌های اختصاصی، خدمات صوتی، تصویری، متنی و داده‌ای و انواع خدمات محتوائی و ارزش افزوده در شبکه‌های تلفن‌همراه را در چارچوب قوانین و مقررات کشور ارائه کنند.
 
صادق عباسی شاهکوه معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری در اینباره گفت: پس از ابلاغ این مصوبه و اعلام فراخوان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، متقاضیان دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن‌همراه می‌توانند ظرف مدت شش ماه برای درخواست پروانه اقدام کنند.
 
وی درباره ضوابط صدور پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه افزود: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پس از اعلام فراخوان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به متقاضیان دریافت پروانه، "موافقت اصولی راه اندازی شبکه مجازی تلفن همراه " اعطا می کند و دارنده موافقت اصولی از زمان صدور آن یک سال فرصت دارد تا پس از عقد قرارداد با حداقل یکی از اپراتورهای میزبان، درخواست خود را برای دریافت پروانه به رگولاتوری ارائه کند. 
 
عباسی شاهکوه افزود: براساس پارامترهای شایستگی از جمله نحوه سرمایهگذاری بخشخصوصی، طرح تجاری متقاضی و میزان جذب سرمایه‌گذاریهای خارجی، برای متقاضیانی که حدنصابهای لازم را داشته باشند، موافقت اصولی صادر می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.