سیستم‌عامل و نرم‌افزار

March 30, 2015
16:45 دوشنبه، 10ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68561

گزارش IDC از رشد ۲۹ درصدی بازار پلت‏فرم‏‌ها و زیرساخت‏‌های یکپارچه در سال ۲۰۱۴

برآوردهای شرکت پژوهشی آی دی سی (IDC) نشان می‏‌دهد بازار جهانی پلت‏فرم‌‏ها و زیرساخت‏‌های یکپارچه‏ در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۹ درصد رشد کرده است.

به گزارش وب‏سایت IDC، درآمد عرضه‌‏کنندگان پلت‏فرم‏‌ها و زیرساخت‏‌های یکپارچه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ با ۱۹.۴ درصد رشد به ۲.۷ میلیارد دلار رسیده است. درآمد این شرکت‏‌ها در کل سال ۲۰۱۴ نیز با ۲۸.۹ درصد رشد به ۹.۴ میلیارد دلار رسیده است. تحلیل‏‌گران آی دی سی اعلام کرده‏اند رشد این بازار باعث شده است ظرفیت ذخیرش داده‌‏ها در سطح جهان ۳.۵ اگزابایت یا به عبارتی ۵۲.۸ درصد افزایش یابد.
شرکت آی دی سی این بازار را به دو بخش تقسیم کرده است؛ یکی بازار  پلت‏فرم‏‌های یکپارچه و دیگری بازار زیرساخت‏‌های یکپارچه. پلت‏فرم‏‌های یکپارچه به سیستم‌‏هایی گفته می‌‏شود که به همراه نرم‏‌افزارهای از پیش‌‏یکپارچه شده برای انجام عملیاتی مثل توسعه اپلیکیشن‌‏ها، پایگاه‏‌های داده، توسعه ابزارهای یکپارچه‏‌سازی و غیره مورد استفاده قرار می‌‏گیرد. زیرساخت‏‌های یکپارچه نیز به سیستم‌‏هایی گفته می‏‌شود که با هدف انجام عملیات کاری کلی‏تر و غیرمشخصی به کار گرفته می‏‌شود و نمی‌‏توان آنها را برای انجام عملیات مشخص و خاصی بهینه‏‌سازی کرد.
در این گزارش از شرکت‏‌های اوراکل، IBM و HP به عنوان برترین عرضه‌‏کنندگان پلت‏فرم‌‏ها و زیرساخت‏‌های یکپارچه در سطح جهان نام برده شده است که به ترتیب ۴۰.۵ درصد، ۱۱.۴ درصد و ۷.۶ درصد از کل درآمدهای حاصل از فروش این محصولات را از آن خود کرده‌‏اند. در این دوره درآمدهای اوراکل در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۳ از این بازار ۲.۶ درصد رشد داشته است. درآمدهای HP اما در این دوره بیش از ۵۰۰ درصد افزایش یافته و به عبارتی پنج و نیم برابر شده است و درآمدهای شرکت IBM نیز حدود ۳۲ درصد کاهش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.