تلفن همراه

گوشی

April 12, 2015
12:11 یکشنبه، 23ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68880

گوشی‌هایی که با بهار می‌آیند

معمولا اوایل سال نو میلادی نمایشگاه‌های بزرگی برگزار می‌شود و شرکت‌های موبایلی از پرچمداران جدیدشان رونمایی می‌کنند و زمان عرضه این گوشی‌ها درست اوایل سال جدید شمسی است. بنابراین هر سال بعد از تعطیلات نوروز تا اوایل تابستان گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های بزرگ مثل سامسونگ و اچ‌تی‌سی و ال‌جی راهی بازار کشورمان می‌شوند. در این گزارش به گوشی‌هایی می‌پردازیم که در طول فصل بهار منتظر آمدن‌شان به بازار یا رونمایی از آنها در طول این سه ماهه هستیم.
 
 
گلکسی S6 و S6 Edge 
سامسونگ گوشی‌های گلکسی S6 و S6 Edge را در کنگره جهانی موبایل معرفی کرد. این دو محصول جزو پیشرفته‌ترین گوشی‌های بازار دنیا هستند اما هنوز وارد بازار نشده‌اند. گوشی‌های پرچمدار سامسونگ قرار است تا اواخر فروردین ماه جاری در اکثر بازارهای دنیا و از جمله ایران وارد شوند. گلکسی S6 صفحه نمایش 5/1 اینچی Super AMOLED دارد و یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌های موبایلی روی آن تعبیه شده است.پردازنده این گوشی هشت هسته‌ای است و از تراشه اختصاصی سامسونگ، Exynos 7420 بهره می‌برد.گلکسی S6 Edge هم همان ویژگی‌ها را دارد با این تفاوت که به لحاظ طراحی کاملا متفاوت است و کناره‌های نمایشگر خمیده شده و قابلیت کنترل گوشی از لبه‌های کناری فراهم می‌شود.
One M9 اچ‌تی‌سی
One M9 هم پرچمدار امسال اچ‌تی‌سی است که قرار است تا یکی دو ماه آینده وارد بازار ایران شود. همانند گوشی‌های قدیمی سری سری one، One M9 هم طراحی بسیار شکیلی دارد. این گوشی هم همزمان با گلکسی‌های جدید سامسونگ در کنگره جهانی موبایل رونمایی و معرفی شد.
صفحه نمایش 5 اینچی، پردازنده هشت هسته‌ای و استفاده از تراشه MSM8994 Snapdragon 810 کوالکام از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. از آنجا که امسال رقابت گوشی‌ها در بخش دوربین بسیار زیاد بوده، اچ‌تی‌سی گوشی پرچمدار جدیدیش را به سنسور 20/7 مگاپیکسلی مجهز کرده است. اچ‌تی‌سی همچنین در طول یکی دو روز گذشته اقدام به معرفی گوشی جدیدی از سری وان با نام One M9+ کرد و قرار است در طول سه ماهه پیش‌رو گوشی‌های جدیدش را وارد بازار کند.
G4 ال‌جی
یکی از رویدادهای مهمی که قرار است در طول یک ماه آینده رخ دهد، رونمایی از پرچمدار جدید ال‌جی است. شرکت کره‌ای ال‌جی برخلاف سایر تولیدکنندگان که پرچمداران خود را معمولا در نمایشگاه‌های بزرگی همچون CES یا MWC معرفی می‌کنند، طی مراسم خاصی و معمولا اواسط فصل بهار اقدام به رونمایی محصول جدیدش می‌کند. بر این اساس امسال ال‌جی گوشی G4 را روانه بازار خواهد کرد و قرار است تا یک ماه آینده این گوشی معرفی شود. بر این اساس ال‌جی بر اساس سیاست‌های خود اقدام به ارایه 4 هزار دستگاه از گوشی G4 به کاربران منتخب خود کرده تا زمان رونمایی رسمی، این گوشی را مورد آزمایش قرار دهند. بر اساس اطلاعات ارایه شده از G4، این گوشی از تراشه اسنپدراگون 810، سه گیگابایت حافظه‌ RAM، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی و صفحه‌ نمایش ۵/۵ اینچی QHD بهره خواهد برد. دوربین مورد استفاده در این گوشی‌ ۱۶ مگاپیکسلی است و دوربین جلویی نیز ۸ مگاپیکسل خواهد بود.
Xperia Z4 سونی
شرکت سونی که هر سال دو مدل پرچمدار راهی بازار می‌کرد امسال ظاهرا سیاست تازه‌ای در پیش گرفته و قصد دارد به یک مدل بسنده کند.
پرچمدار جدید سونی که با نام Xperia Z4 معرفی می‌شود، در رقابت با پرچمداران سامسونگ، اچ‌تی‌سی و ال‌جی راهی بازار خواهد شد.
از جمله مشخصات پیش‌بینی شده برای گوشی اکسپریا Z4 می‌توان به حافظه‌ RAM سه گیگاباتی، صفحه‌ نمایش 1/5 اینچی با کیفیت فول اچ‌دی، حافظه‌ داخلی ۳۲ گیگابایتی با قابلیت افزایش از طریق اسلات میکرو SD و دوربین 20/7 مگاپیکسلی در پشت گوشی اشاره کرد. ضمنا به نظر می‌رسد سونی در جلوی گوشی از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.