تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

April 19, 2015
9:16 یکشنبه، 30ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69115

ساعت اپل بدون آیفون به چه دردی می‌خورد؟

با توجه به تاکید اپل بر استفاده از ساعت هوشمند تازه اش همراه با آیفون این سوال برای بسیاری از کاربران پیش آمده که از این ساعت به طور مجزا برای چه کارهایی می توان استفاده کرد.
 
باید توجه داشت که افرادی که مالک یک گوشی آیفون نباشند نمی توانند از بسیاری از امکانات ساعت هوشمند اپل مانند برقراری تماس، تبادل پیام، دریافت اطلاعات و حتی اجرای برخی بازی‌ها بهره مند شوند.
 
همچنین برای استفاده از خدمات اینترنت باید از طریق بلوتوث یا وای – فای آیفون به ساعت اپل متصل شوید. فراموش نکنید که ساعت اپل تنها با آیفون 5 به بالا سازگار است. اما اگر از گوشی‌های دیگری استفاده می‌کنید ساعت اپل برای امور زیر قابل استفاده است:
 
گوش دادن به موسیقی: ساعت اپل از حافظه 6.2 گیگابایتی برخوردار است که می‌توانید از دوگیگابایت آن برای ذخیره سازی موسیقی استفاده کنید. همچنین می‌توانید موسیقی‌های ذخیره شده در آیفون و ساعت اپل را همگام کرده و از طریق هر وسیله به موسیقی‌های وسیله دیگر دسترسی پیدا کنید. برای این کار باید از هدفون بلوتوث بهره بگیرید. از طریق برنامه موسیقی ساعت اپل هم می‌توانید از فایل‌های مختلف بهره بگیرید.
 
بدن سازی و تناسب اندام: در ساعت اپل دو برنامه برای حفظ سلامت و تناسب اندام وجود دارد که Activity  و  Workout نام دارند و هر دو جدا از آیفون قابل استفاده هستند. از برنامه Activity می‌توانید برای کنترل ضربان قلب، بررسی و ثبت اطلاعات مربوط به میزان فعالیت‌های بدنی، ذخیره سازی داده‌های مربوط به مدت زمان ایستادن یا انجام فعالیت‌های بدنی و … بهره بگیرید.
 
برنامه Workout هم به کاربران امکان می دهد تا جلسات تمرین‌های ورزشی خود را سازماندهی و مدیریت کنند و اطلاعات دقیقی در مورد میزان گام هایی که برداشته‌اند، فاصله طی شده، ضربان قلب، میزان کالری سوزانده شده برای فعالیت‌های مختلف و … جمع آوری کنند.
 
البته اگر آیفون هم داشته باشید می‌توانید مسیر دویدن یا راه رفتنتان را هم با استفاده از جی پی اس ردگیری کنید. نکته مهم این است که برنامه‌های متفرقه ورزش و حفظ تناسب اندام بدون آیفون قابل استفاده نیستند و لذا باید خودتان را به امکانات همین دو برنامه محدود کنید.
 
پرداخت پول: پس از اعمال تنظیمات مربوط به یک کارت اعتباری برای سرویس پرداخت همراه اپل پی، حتی در صورت عدم استفاده از آیفون اطلاعات مربوط به فرایندهای حرفه‌ای و کاری شما ذخیره خواهد شد. با دوبار کلیک بر روی دکمه پهن کناری ساعت اپل می‌توانید هزینه خرید کالا از فروشگاه‌های طرف قرارداد با اپل پی را با ساعتتان بپردازید. این کار ساده و اعتیادآور خواهد بود. اگر هم ساعت را از روی مچتان باز کنید باید کلمه عبور را برای استفاده مجدد از خدمات پرداخت همراه وارد کنید. از آنجایی که اپل پی از شماره واقعی کارت اعتباری شما استفاده نمی‌کند می‌توانید فرایند پرداخت همراه را از گوشی آیفون خود حذف و قابلیت اپل پی را نیز غیرفعال کنید. این کار حتی اگر ساعت به اینترنت وصل نبوده و آنلاین نباشد هم ممکن است.
 
دریافت بلیط و کارت پرواز: شما می‌توانید اطلاعات کارت پرواز، بلیط و حتی هدایایی را از طریق خدمات Passbook به صورت QR دریافت کنید. این خدمات به راحتی بر روی نمایشگر گوشی قابل مشاهده خواهد بود.
 
مدیریت عکس‌ها: یک برنامه کوچک آلبوم عکس‌ها در ساعت اپل وجود دارد که ذخیره حداکثر 500 عکس را که از گوشی یا خدمات آی کلود اپل دریافت شده‌اند ممکن می‌کند. البته تماشای عکس‌ها روی نمایشگر کوچک این ساعت بسیار دشوار است، اما شاید جایگزینی این عکس‌ها با عکس های کوچکی که افراد معمولا از عزیزانشان در جیب یا کیفشان می‌گذارند فکر بدی نباشد.
 
استفاده از ساعت و زمان سنج: ساعت اپل دارای زمان سنج‌های متعدد و برنامه‌هایی خاص در ارتباط با کارکردهای ساعت‌های عادی است که حتی در صورت عدم اتصال ساعت با آیفون هم فعال می‌شود. لذا از این ساعت می‌توانید مانند ساعت‌های عادی برای سنجش فواصل زمانی، تنظیم زنگ بیدارباش و همچنین تبادل شکلک‌هایی که زمان را به شما اعلام می‌کنند استفاده کنید.
 
اطلاع از پیام‌ها و تماس‌ها: همانطور که گفته شد بدون آیفون نمی‌توانید از ساعت اپل برای تماس گرفتن استفاده کنید، اما می‌توانید از این مساله که به تازگی چه فردی با شما تماس گرفته مطلع شوید و پیام های متنی دریافتی در گذشته را مشاهده کنید. حتی می‌توانید به voice mail  های خود هم دسترسی داشته باشید. این پیام‌ها در هر حالتی قابل دریافت هستند. البته برای دریافت پیام‌های تازه باید ساعت و آیفون را به هم متصل کنید.
 
بدنیست بدانید در آینده ساعت اپل می‌تواند از آنتن وای – فای خود برای دریافت داده‌ها و اتصال به ابزار و محصولات دیگری مانند اپل تی وی و رایانه‌های مک بهره بگیرد. اما هنوز زمان بندی خاصی در این مورد منتشر نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.