تلفن همراه

فناوری

May 19, 2015
13:51 سه شنبه، 29ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70210

۷۳ درصد سازمان‌ها از ابزارهای موبایلی استفاده می‌کنند

مراکز IT در سازمان‌ها در زمینه امنیت و ادغام سیستم‌ها با مشکل مواجه می‌شوند و این طور که شرکت Red Hat گزارش داده است، در جریان توسعه ابزارهای موبایلی بیشتر از هر زمان دیگر پیش‌روی خود می‌بینند.
مطالعه جدید این مرکز نشان داد ۷۳ درصد کسب و کارها در فرآیندهای داخلی خود به نوعی از ابزارهای موبایلی سازمانی استفاده می‌کنند، اما ابزارهای امنیتی در ۴۵ درصد موارد و ادغام سیستم‌های موجود در ۴۳ درصد موارد توسط آنها به کار گرفته می‌شود.
سازمان‌ها همچنین اعلام کردند که طراحی UI/UX در ۳۵ درصد موارد، همکاری‌های گروهی در ۳۴ درصد موارد و هزینه‌ها در ۲۴ درصد موارد برای آنها مشکلاتی را به وجود می‌آورد.
بخش اعظم سازمان‌ها یعنی ۵۵ درصد آنها برای ادغام سیستم‌ها فرآیندهای داخلی را دنبال می‌کنند و به منابع خارجی از جمله کتابخانه‌ها، فروشگاه‌ها و خدمات شرکتی اعتماد می‌کنند تا ارتقاهای مورد نظر خود را به نتیجه برسانند. 
همچنین گفته شد کمتر از یک‌سوم سازمان‌ها پلتفورم‌های مخصوص ابزارهای موبایلی و ابزارهای مدیریت موبایلی-به‌عنوان-خدمات(MBaaS) را مورد استفاده قرار می‌دهند و این در حالی است که ۲۰ درصد سازمان‌ها رابط‌های برنامه‌ریزی ابزارهای کاربردی(API) را به کار می‌برند. همچنین ۲۰ درصد سازمان ها اعلام کردند که از فناوری‌های میان‌افزار موجود یا API مخصوص نرم‌افزارهای سازمان استفاده می‌کنند تا ابزارهای موبایلی مورد نظر خود را تولید کنند.
این مطالعه همچنین نشان داد میزان استفاده از اینترنت اشیا در سازمان‌ها رو به افزایش است و بخش اعظم کسب و کارها پیش‌بینی می‌کنند که خود از اینترنت اشیا تاثیر بپذیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.