تلفن همراه

رگولاتوری به جوابیه مخابرات به اظهارات وزیر واکنش نشان داد: محتوای با تاخیر5ماهه ارسال شده مخابرات مصداق برنامه توسعه نیست!

در پی انتشار جوابیه روابط عمومی شرکت مخابرات ایران به اظهارات وزیر ارتباطات در خصوص کنار گذاشته شدن طرح افزایش تعرفه های مخابرات به دلیل عدم ارائه برنامه توسعه این شرکت و ادعای مخابرات مبنی بر اینکه در بهمن ماه سال گذشته برنامه چهار ساله توسعه خود را به معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارسال کرده و کارکنان این سازمان و یا دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات به عمد یا سهو این برنامه را به وزیر ارائه نکرده اند، روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انتشار جوابیه ای با عنوان "رگولاتوري در پاسخ به ادعاي شركت مخابرات ايران اعلام كرد:محتواي ارسال شده مصداق برنامه توسعه نبوده است" به این اظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) متن این جوابیه عینا در ادامه می آید:
 
روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در واكنش به اظهارنظر شركت مخابرات ايران مبني بر ارائه برنامه توسعه مخابرات به دبيرخانه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات اعلام كرد: براساس بند ۹ مصوبه ۱۸۴ كميسيون درخصوص تعرفه مكالمه تلفن ثابت و همراه، «شركت مخابرات ايران مكلف شده بود برنامه سرمايه‌گذاري و توسعه كمي و كيفي شبكه موضوع پروانه‌اش را تا تاريخ ۹۳/۶/۳۱ به كميسيون ارائه و حسب تصميم كميسيون اقدامات لازم را در اين خصوص به عمل بياورد» كه تا آن تاريخ چنين برنامه‌اي به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارسال نگرديد.
آنچه در متن نامه منتشر شده به امضاي مديرعامل شركت مخابرات ايران به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كه پنج ماه پس از تاريخ مقرر ارسال شده است، صرفاً يك جزوه حاوي يك پاورپوينت درخصوص عناوين برنامه‌هاي توسعه‌اي شركت مخابرات ايران و برنامه تغيير ساختار سازماني و فني در اين شركت بوده و فاقد برنامه‌هاي توسعه كمي و كيفي بويژه در شبكه تلفن ثابت بوده است. ضمن آنكه اين برنامه بايد به صورت يك بسته كامل حاوي پروژه‌ها، زمانبندي اجرائي، اعتبارات منظور شده و نحوه اجراي آن باشد و به تاييد هيات مديره و مجمع شركت مذكور نيز رسيده باشد تا پشتوانه اجرايي داشته و بتوان بر مبناي آن، برنامه‌هاي توسعه شركت را پيگيري نمود.
متاسفانه عملكرد شركت مخابرات ايران در طول سالهاي گذشته نشان داده است كه مديريت اين شركت به فكر جبران عقب ماندگي، توسعه شبكه و بروز رساني آن براي ارائه خدمات مطلوب به مردم نبوده است و تصميمات اخير مجمع شركت مخابرات ايران نيز نشان مي‌دهد اين شركت هيچ برنامه و تصميم جدي براي توسعه و بهبود شبكه خود را ندارد. بديهي است با حضور رقباي جدي براي خدمات تلفني در حوزه تلفن همراه، صرف افزايش تعرفه‌هاي تلفن ثابت بدون تغيير در پارادايم ارايه خدمات، نمي‌تواند به حل مشكلات شركت مخابرات ايران در اين خصوص كمك كرده و صرفاً باعث خروج منابع بيشتر به نفع سهامداران عمده خواهد گرديد.
 
 

​​