اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

June 1, 2015
9:23 دوشنبه، 11ام خردادماه 1394
کد خبر: 70664

پهنای باند اینترنت کشور امسال ۳برابر می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت داخل کشور به ۱۰ ترابیت بر ثانیه تا پایان سال جاری و تعریف دو پروژه برای عملیاتی شدن این هدف خبر داد.
 
محمود خسروی جدیدترین برنامه های شبکه زیرساخت ارتباطی کشور را برای توسعه پهنای باند اینترنت داخل تشریح کرد و گفت: سال گذشته برنامه توسعه پهنای باند داخل با ظرفیت ۴ ترابیت بر ثانیه در دستور کار قرار داشت که ۳.۵ ترابیت از این هدف محقق شده است اما امسال افزایش ظرفیت تا ۱۰ ترابیت بر ثانیه را در برنامه داریم که امید می‌رود تا پایان سال ۹۴ تحقق یابد.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید براینکه این اهداف فراتر از اهداف بند الف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه کشور است تاکید کرد: دولت با توجه به اعتباراتی که به زیرساخت‌های ارتباطی کشور تخصیص داده این چشم انداز را ترسیم کرده است.
 
وی گفت: افزایش ظرفیت اینترنت داخل کشور در قالب دو پروژه داخلی «تدبیر» و «امید» با ظرفیت‌های کلان دیده شده است که مناقصات این پروژه‌ها نیز برگزار شده است؛ مناقصه پروژه تدبیر به اتمام رسیده و پس از نتیجه گیری به زودی قرارداد پیمانکاران آن بسته خواهد شد.
 
خسروی در مورد پروژه امید نیز تاکید کرد: این پروژه در مرحله شروع مناقصه قرار دارد؛ پروژه «امید» شبکه IP است که بر روی شبکه انتقال که همان تدبیر است قرار خواهد گرفت. به همین دلیل باید ابتدا وضعیت اجرای پروژه «تدبیر» نهایی شود و پس از آن پروژه امید با ماموریت ایجاد شبکه IP اجرایی می شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیش بینی سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای این دو پروژه در سال جاری خبر داد.
 
وی در مورد برنامه‌های توسعه کشور برای افزایش ظرفیت پهنای باند خارج نیز گفت: براساس سیاست‌ها و برنامه‌های مدنظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۰ درصد ظرفیت هر آنچه در داخل کشور در موضوع پهنای باند اینترنت توسعه یافت در زمینه اینترنت خارج از کشور نیز دیده شده و برای آن امکانات ایجاد می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.