تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 7, 2015
9:45 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70836

فروشگاه‌های آمریکا علاقه‌ای به اپل پِی ندارند

تعداد زیادی از فروشگاه‌های بزرگ ایالات متحده آمریکا هنوز از سیستم پرداخت اپل پِی پشتیبانی نمی‌کنند.
 
 
رویترز در گزارشی برآوردی از میزان فروشگاه‌های بزرگ که در قالب خرده فروشی ارائه خدمات می‌دهند، داشته و تعداد آنها را 100 فروشگاه در آمریکا عنوان کرده است که به نوعی در اولویت استفاده از خدمات پرداخت اپل هستند.
براساس این گزارش تاکنون کمتر از یک چهارم کمپانی‌های حائز شرایط از خدمات اپل پی استفاده کرده‌اند در حالیکه دو سوم آنها برنامه‌ای برای استفاده از این سرویس در سال جاری ندارند.
برخی از خرده فروشی‌ها نیز که تعداد آنها کم است گفته‌اند از سال آینده به سمت این خدمات می‌روند.
دلیل اصلی فروشگاه‌هایی که روی خوش به اپل پی نشان نداده‌اند این است که تجهیزات بیشتر باید نصب کنند، نسبت به جمع‌آوری اطلاعات رد و بدل شده در تراکنش‌ها از منظر امنیتی خوشبین نیستند و تقاضای مشتریان برای استفاده از این خدمت را کافی نمی‌دانند.
بعضی خرده‌ فروشی‌ها در آمریکا همکاری مشترکی برای کنار گذاشتن دبیت و کردیت کارت را از مبادلات مالی شروع کرده‌اند تا از این طریق بتوانند مستقیم به حساب بانکی افراد متصل شوند و پول خود را از این مسیر دریافت کنند.
اَپِل پِی یا سامانه پرداخت اپل یکی از روش‌های نوین پرداخت پول همچون پرداخت همراه یا کیف پول دیجیتالی است که شرکت اپل آن را سال گذشته معرفی کرد. برای بهره‌گیری از این سامانه، کاربر می‌بایست نخست تنها برای یک بار اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد آیفون (آیفون 5 به بالا) نماید و پس از آن هر بار که کالا یا خدماتی را خریداری می‌کند، می‌تواند با نزدیک کردن آی دیوایس خود به پایانه مهجز به فناوری اِن اِف سی (NFC)، هزینه را پرداخت نمیاد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.