رگولاتوری

June 17, 2015
16:20 چهارشنبه، 27ام خردادماه 1394
کد خبر: 71141

مجلس از توضیحات وزیر ارتباطات در خصوص عدم نظارت بر کیفیت خدمات و فعالیتهای مخابرات و همراه اول قانع شد

وزیر ارتباطات با حضور در مجلس و پاسخ به سوال نماینده ارومیه، توانست نمایندگان را قانع کند.
 
به گزارش وبسایت وزارت ارتباطات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه در پاسخ به سوال قاضی پور نماینده ارومیه مبنی بر این که چرا هیچ نظارتی بر کیفیت ارتباطات و فعالیت های شرکت مخابرات ایران و همراه اول از سوی دولت به صورت جدی انجام نمی شود گفت: زمانی که شرکتی واگذار شد، هیات مدیره آن تصمیم گیر است و سهام دولت نیز در مخابرات هیچ تاثیری در تصمیم گیری های آن شرکت ندارد و ما تنها می توانیم بر آن نظارت داشته باشیم.
 
وی خواستار اصلاح قانون شد تا بر اساس سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی اجازه نظارت بیشتر به دولت داده شود.
 
وزیر ارتباطات در ادامه با تاکید بر این که نگاه به بخش مخابرات فنی و توسعه ای است، عنوان کرد: وقتی شرکتی خصوصی می شود عملا اقدامات باید از طریق مذاکره و تفاهم حل و فصل شود. اما در حال حاضر هر وقت که نظارت را بیشتر می کنیم ممکن است بگویند نگاه خطی به این شرکت شده است. اما نگاه ما سیاسی و خطی نیست بلکه فنی و توسعه ای است.
 
پس از پاسخ‌های وزیر، نادر قاضی‌پور اعلام کرد که پاسخ‌های وزیر را قانع‌کننده ندانست و از محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس خواست که این سوال را به رای بگذارد و نهایتا از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس، 101 رای موافق، 67 رای مخالف و 12 رای ممتنع داده شد که به این ترتیب نمایندگان، پاسخ‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را قانع‌کننده دانستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.