تلفن همراه

گوشی

July 7, 2015
9:40 سه شنبه، 16ام تیرماه 1394
کد خبر: 71752

سنسور دوربین گلکسی اس 6 شما ساخت سونی است یا سامسونگ؟

سامسونگ به استفاده از سنسورهای مختلف در مدل‌های یکسان از محصولات پرچمدار خود شهره است و گلکسی اس 6 و اس 6 اج نیز از این قاعده مستثنی نیستند. امروز قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که تشخیص دهید سنسور دوربین گوشی شما ساخت سونی است یا سامسونگ.
 
 
 
در حالی که در ابتدا اعلام شد پرچمداران 2015 سامسونگ به سنسور دوربین IMX240 سونی بهره می‌برد، کمی بعد مشخص شد برخی مدل‌ها به سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مجهز شده‌اند. این موضوع درباره‌ی گلکسی نوت 4 نیز تکرار شده بود و نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس این فبلت از سنسور SLSI_S5K2P2 ساخت سامسونگ استفاده می‌کرد، در حالی که مدل مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون 805 دارای سنسور IMX240 سونی است. به دلیل به کارگیری پردازنده‌های سیگنال تصویر متفاوت تنها می‌توان از روش نرم‌افزاری سازنده‌ی سنسور را معین کرد.
 
اما سامسونگ در گلکسی اس 6 و اس 6 اج، کاملا پردازنده‌ی اسنپدراگون را کنار گذاشت و از تراشه‌ی 8 هسته‌ای و 64 بیتی اکسینوس 7420 خود بهره گرفت. با این حال همچنان کاربران زیادی از سراسر دنیا نمی‌دانند که چگونه باید مشخص کنند سنسور دوربین گوشی آنها توسط سونی ساخته شده یا سامسونگ.
 
البته به نظر می‌رسد این انتخاب‌ها به صورت تصادفی باشد و چون تفاوت‌ها خاصی بین آن‌ها نیست، زیاد درباره‌ی سنسور سونی و سامسونگ و اختلاف تصاویر نهایی نگران نیستیم. اما اگر واقعا کنجکاو هستید که بدانید سنسور دوربین گوشی گلکسی اس 6 و اس 6 اج شما ساخت کدام شرکت است، با ما همراه باشید.
 
 
1- اپلیکیشن AIDA64 را از اینجا دریافت کرده و نصب کنید.این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌های نمایش اطلاعات سیستم‌های دسکتاپ است که برای گوشی‌های موبایل نیز منتشر شده و می‌تواند هر دقیقه و هر لحظه جزئیات مربوط به سخت‌افزار گوشی شما را نمایش دهد.
 
 
2- به قسمت Deivce رفته و نوع Camera ID را بررسی کنید. اگر جلوی Camera ID نوشته شده بود SLSI آن وقت می‌فهمیم که این سنسور ساخت سامسونگ است
 
 
3-  ولی اگر سنسور دوربین ساخت سونی باشد عبارت Sony_IMX240 نوشته می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.