سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 14, 2015
12:05 سه شنبه، 23ام تیرماه 1394
کد خبر: 71897

اخراج گسترده کارکنان سابق نوکیا

ظاهرا وضعیت مایکروسافت در بازار موبایل خوب نیست. این شرکت که سال گذشته نوکیا را خریداری کرد و رسما ساخت گوشی را در دست گرفت هم‌اکنون اخراج 7800 نفر از کارمندانش را که بخش بزرگی از آنها کارمندان سابق نوکیا بودند تایید کرده است.
 
با همه اخبار ضد و نقیضی که درباره وضعیت بخش گوشی‌های هوشمند مایکروسافت منتشر شده و حاکی از کاهش شدید سهم ویندوز فون در بازار است، هم‌اکنون نیویورک تایمز اعلام کرده که این کمپانی در آینده نزدیک تغییراتی در این شرکت رخ خواهد داد.گزارش‌ها حاکی است این تغییرات ساختاری در مایکروسافت و اخراج تعداد زیادی از کارمندان این شرکت بیشتر شامل کارکنان بخش سخت‌افزار در مایکروسافت و کارمندان پیشین نوکیا است که پس از واگذاری این شرکت به مایکروسافت رهسپار کارخانه‌های این شرکت شده‌اند.
 
اگرچه مایکروسافت امسال ویندوز 10 را برای موبایل و رایانه یکپارچه کرده و انتظار دارد سهم ویندوز در بازار موبایل دنیا نیز افزایش یابد، اما شواهد نشان می‌دهد که اوضاع بخش موبایل مایکروسافت خیلی مناسب نیست.حتی نیویورک تایمز اعلام کرده که مایکروسافت در آینده نزدیک به اشتباه خود درباره خرید نوکیا اعتراف خواهد کرد. با این حال مایکروسافت همچنان به ساخت گوشی و موفقیت و توسعه بخش موبایل اصرار دارد.
 
بر این اساس ساتیا نادلا، مدیر عامل حاضر مایکروسافت اعلام کرده از آنجا که امسال مایکروسافت ویندوز ‌پی‌سی و موبایل را یکپارچه کرده،‌ بنابراین تجارت گوشی‌های هوشمند منعکس کننده‌ سیاست مایکروسافت در مورد سیستم عامل ویندوز است. به گفته وی،‌ مایکروسافت با تغییر سیاست خود با استفاده از اکوسیستم ویندوز را که شامل گوشی‌های موبایل هم می‌شود تغییر خواهد داد.نادلا همچنین به سرویس‌های تبلیغات و نقشه مایکروسافت نیز اشاره کرده که تاثیر شگرفی روی استراتژی موبایل این کمپانی خواهد داشت.
 
بر اساس گزارش مدیرعامل مایکروسافت، این تعدیل نیرو در واقع بخشی از سیاست اخراج ۱۸ هزار نفر از کارکنان کمپانی آمریکایی است که سال گذشته اعلام کرد بخش بزرگی از این تعدیل جزو کارمندان نوکیا خواهد بود. بر این اساس به نظر می‌رسد با استعفا و کناره‌گیری با توجه به خروج استفن الوپ و همچنین جو هارلو، مایکروسافت ظاهرا در پی تغییر سیاست‌هایش در بخش گوشی‌های هوشمند است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.