تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 3, 2015
11:23 دوشنبه، 12ام مردادماه 1394
کد خبر: 72377

۱۰ هزار شرکت جهانی در حال آزمایش نسخه سازمانی اندروید

گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار شرکت در سراسر جهان نسخه ویژه Android for Work را مورد استفاده قرار می‌دهند. گوگل با این نسخه می‌کوشد سیستم عامل موبایلی خود را برای کسب و کارها کاربردی‌تر کند.
 
در حالی که دستگاه‌های اندرویدی بین کاربران جهانی محبوبیت فراوان دارند، سازگاری این محصولات با کسب و کارها به کندی انجام شده و در این زمینه نگرانی‌های امنیتی و مدیریتی فراوانی وجود داشته است. اما گوگل هم‌اکنون تلاش می‌کند این نگرانی‌ها را برطرف کند.
 
گوگل توضیح داد که هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار سازمان بزرگ از جمله بانک جهانی، ارتش آمریکا و شرکت بیمه Guardian Life در حال آزمایش، استقرار یا استفاده از Android for Work هستند. 
 
به گفته گوگل شرکت Woolworths درحال استانداردسازی اندروید برای استفاده در دستگاه‌های سازمانی است و شرکت بیمه Guardian Life نیز Android for Work رل مستقر کرده است تا به کارمندان و آژانس‌های وابسته به خود امکان دهد در هر مکانی که هستند بتوانند از دستگاه شخصی خود با اهداف سازمانی استفاده کنند.
 
«دانیل جانسون» مدیر فناوری شرکت Guardian Life توضیح داد: «ما با استفاده از نسخه سازمانی اندروید می‌توانیم دستگاه‌های مبتنی بر این محصول را تحت قانون استفاده از دستگاه شخصی در محیط سازمانی(BYOD) به صورت ایمن‌تر و مدیریت‌پذیرتر مورد استفاده قرار دهیم».
 
ایده اصلی برای استفاده از Android for Work این است که امنیت و قابلیت‌های مدیریتی بیشتر برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید ارائه شود.
 
این سیستم عامل موبایلی سازمانی چهار بخش اصلی دارد:
 
–    Work Profiles: فعالیت مبتنی بر سیستم رمزگذاری پیش‌فرض، استقرار سیستم امنیتی SELinux  روی نسخه ۵.۰ اندروید برای مجزا شدن پروفایل کاری و جداسازی آن از اطلاعات شخصی.
 
–    ابزار Android for Work: برای دستگاه‌هایی که مبتنی بر نسخه‌های Ice Cream Sandwich تا Kitkat فعالیت می‌کنند، این ابزار می‌تواند ایمنی را برای پست‌های الکترونیکی، تقویم، شماره تماس‌ها، اسناد، جست‌وجوهای اینترنتی، دسترسی به ابزارهای سازمانی و … برقرار کند.
 
–    Google Play for Work که به کسب و کارها امکان می‌دهد به صورت ایمن ابزارها را برای تمام کاربران Android for Work مستقر کنند و مدیریت آنها را در دست بگیرند
 
–    ابزارهای بهره‌وری داخلی: گوگل یک مجموعه از ابزارهای سازمانی برای پست الکترونیکی، شماره تماس‌ها و تقویم ارسال کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.