تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

September 3, 2015
11:47 پنجشنبه، 12ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73096

گوشی Mate S هوواوی با فناوری Force Touch معرفی شد

شرکت هوواوی از محصول جدید خود با نام Mate S رونمایی کرد تا آن را در قالب مدل کوچکتر گوشی هوشمند Ascend Mate7 با برخی قابلیت‌های جدید در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوشی هوشمند Mate S هوواوی نمایشگر لمسی 5.5 اینچی از نوع AMOLED را در خود جا داده است که تصاویر در آن با کیفیت FullHD به نمایش درمی‌آید و میزان اشباع رنگ در نمایشگر آن 105 درصد گزارش شده است.

نمایشگر این گوشی هوشمند جدید سیستم محافظتی 2.5D Gorilla Glass 4 را روی خود جا داده است و همچنین، فناوری Force touch امکان استفاده آسان از نمایشگر و قابلیت‌های کنترلی را برای کاربران فراهم می‌کند. در بخش پشتی این گوشی هوشمند حسگر مخصوص تشخیص اثر انگشت تعبیه شده است تا امنیت آن رود.

این دستگاه تراشه مرکزی Kirin 935 را همراه با پردازنده چهارهسته‌ای دوگانه در خود جا داده است که توان هر هسته آن 2.2 گیگاهرتز محاسبه می‌شود. از دیگر امکانات به کار رفته در این گوشی هوشمند چینی می‌توان به رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی برای نسخه Standard و حافظه 64 گیگابایتی برای نسخه Premium اشاره کرد. همچنین قرار شده است در آینده نزدیک مدل 128 گیگابایتی این گوشی هوشمند هم معرفی شود.

دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند حسگر 13 مگاپیکسلی BSI را همراه با فناوری RGBW در خود جا دده است که می‌تواند نور در محیط را متمرکز کند تا کیفیت تصاویر گرفته شده ارتقا یابد. این دوربین لنز f/2.0 و فلش دوگانه LED دارد.

دوربین سلفی در این گوشی هوشمند با کیفیت 8 مگاپیکسلی تصویربرداری می‌کند و البته برای این دوربین هم فلش LED در نظر گرفته شده است. این دوربین با لنز f/2.4 تصویربرداری می‌کند.

طول،‌ عرض و ضخامت این گوشی چینی به‌ترتیب 149.8، 75.3 و 7.2 میلیمتر و وزن آن هم 156 گرم است که یک باتری 2700 میلی‌آمپری انرژی مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

گوشی هوشمند Huawei Mate S نسخه 5.1.1 سیستم عامل اندروید را در خود جا داده است و قرار است طی ماه جاری مدل Standard آن با قیمت 649 یورو و مدل Premium آن با قیمت 699 یورو در بازار عرضه شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.