تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

September 9, 2015
13:18 چهارشنبه، 18ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73204

گوشی جدید هوواوی مجهز نمایشگر با دو لبه منحنی

شایعات منتشر شده روی شبکه اجتماعی چینی Weibo حاکی از آن است که هوواوی تمایل فراوان دارد با گوشی هوشمند Galaxy S6 edge سامسونگ رقابت کند و برای خود محصولی بسازد که نمایشگر آن از دو طرف منحنی باشد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نمایشگری که شرکت هوواوی در حال ساخت آن است به گونه‌ای طراحی شده که از دو طرف خم می‌شود و تصاویر را با کیفیت 2 هزار پیکسل به نمایش می‌گذارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت کیفیت این نمایشگر QHD یا 2560 در 1440 پیکسل است.

هوواوی توضیح داد که در نظر دارد تا پایان ماه جاری بیش از 3 میلیون قطعه از این نمایشگرها تولید کند. این یک تصمیم مهم محسوب می‌شود. زیرا هوواوی در هر ماه میلیون‌ها دستگاه گوشی هوشمند پیشرفته تولید می‌کند.

هنوز برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر برای این نمایشگر منحنی اعلام نشده است. ولی منابع آگاه اعلام کردند مدل جدید گوشی تازه‌وارد Huawei Mate S که نمایشگر 5.5 اینچی از نوع AMOLED دارد، این فناوری را شامل می‌شود.

اگر این شایعات درست باشد، این نخستین باری خواهد بود که هوواوی نمایشگر QHD Super AMOLED را با دو لبه منحنی به تولید انبوه می‌رساند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.