تحلیل بازار

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

October 17, 2015
16:39 شنبه، 25ام مهرماه 1394
کد خبر: 73848

آیفون 7 با تراشه اینتل ساخته می‌شود

بخش اصلی گوشی‌های هوشمند را تراشه مرکزی آن تشکیل می‌دهد و گوشی‌های مدرن که به عنوان پرچمدار شرکت‌های مختلف وارد بازار می‌شوند، در این زمینه با یکدیگر رقابت می‌کنند. برای گوشی‌های آیفون نیز این مسئله صادق است و شرکت اپل می‌کوشد با تاکید هرچه بیشتر روی تراشه مرکزی، از رقبا پیشی بگیرد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تامین تراشه مورد نیاز گوشی‌های اپل که هر سال ده‌ها میلیون دستگاه از آن وارد بازار جهانی می‌شود کار دشواری است. اپل برای حل این مشکل هم‌اکنون از دو شرکت TSMC و سامسونگ کمک می‌گیرد تا تراشه A9 خود را تولید کند.

منابع آگاه گزارش دادند که اپل برای آنکه در این زمینه با مشکل مواجه نشود یک شریک دیگر انتخاب کرده است تا این بار اینتل هم تراشه‌های مورد نیاز آن را تولید کند.

در این گزارش‌ها گفته شد که اپل قرارداد خود را با اینتل نهایی کرده است و بر اساس آن قرار شده است دستکم 1000 کارمند اینتل به صورت اختصاصی فقط روی پروژه تولید تراشه‌های اپل کار کنند تا هسته مرکزی آیفون بعدی در این شرکت تولید شود.

در برخی تئوری‌ها نحوه همکاری‌های اپل و اینتل تشریح شده است. منابع آگاه می‌گویند اپل تمایل زیادی دارد تا از مودم بی‌سیم اینتل موسوم به 7360 LTE استفاده کند. البته باید توجه داشت «برایان کرزانیچ» مدیرعامل اینتل قصد دارد سال آینده از این مودم رونمایی کند.

ولی سناریوی اصلی که می‌توان به آن اعتماد کرد این است که گوشی هوشمند آیفون 7 با دو تراشه 7360 LTE اینتل و 9X45 LTE کوالکام ساخته می‌شود و در دو مدل مجزا به دست کاربران می‌رسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.