سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 11, 2015
18:05 چهارشنبه، 20ام آبانماه 1394
کد خبر: 74352

لپ‌تاپی برای بازی

خرید لپ‌تاپ مناسب، معمولا یکی از گرفتاری‌های کاربران در بازار تجهیزات رایانه‌ای ایران است که اطلاع‌رسانی در آن، به ‌نحو مطلوبی صورت نمی‌گیرد و معمولا قیمت به‌تنهایی اولین و شاید تنهاترین معیار برای خرید در نظر گرفته می‌شود. قیمت‌های متفاوت و حتی دستگاه‌های بازسازی‌شده یا Refurbished هم به این وضعیت نامطلوب دامن می‌زنند و بسیاری از کاربران را گرفتار خرید مدل‌های نامناسب یا کم‌کیفیت‌تر می‌کنند.
 
در این مطلب سعی شده دو مدل از جدیدترین و بهترین مدل‌های موجود معرفی و با توجه به قیمت و رده فروش در بازار، مطابق با معیار جهانی و همچنین وجود آنها در بازار داخلی پیشنهاد شود. به گزارش زومجی، در این مطلب اولویت، بالاترین راندمان در بازی‌هاست، بنابراین انتخاب تراشه‌ گرافیکی قوی‌تر با توجه به رده بودجه‌ای اولویت دارد. در خرید لپ‌تاپ، سلیقه شخصی کاربر نقش بیشتری دارد تا در خرید قطعات پی‌سی.
 
ASUS-K۵۵۵LB
از این دستگاه نمی‌توان انتظار بالایی داشت، اگر دیدن فیلم‌هایی با کیفیت بالا، گشت‌و‌گذار در اینترنت، کار با ایمیل یا ویرایش و کار با اسناد مدنظر شما باشد، این لپ‌تاپ می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. در کل این مدل مناسب بازی در سطح بالا با هیچ سبکی محسوب نمی‌شود، اما در سطح متوسط جواب‌گو خواهد بود. قیمت این مدل‌ دو‌میلیون‌و ٣۵٠‌ هزار تومان است. داشتن پردازنده‌ نسل جدید برادول اینتل در کنار تراشه‌ گرافیکی مجزا، می‌تواند هم در ابزارهای نرم‌افزاری سیستمی و هم در چند‌رسانه‌ای‌ها و بازی‌های سَبک، راندمان کافی و کم‌و‌بیش پذیرفتنی‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد.
 
در زمینه‌ چند‌رسانه‌ای هم این سری از لپ‌تاپ‌های شرکت ایسوس با کمک بلندگوهایی که از فناوری Sonic Master  بهره می‌برند، به همراه بسته‌ نرم‌افزاری AudioWizard توانسته کیفیت و تفکیک‌پذیری بالایی را در بخش صدا به ارمغان آورد. در این مدل از باتری دو‌سلولی با عمر چهار ساعت استفاده شده است، اما در آزمایشات، بسته به الگوی کاربری بین دو تا سه ساعت دوام را نشان داده است. وزن این دستگاه هم ٢,٣ کیلوگرم محاسبه شده است که در جابه‌جایی‌ها برای بیشتر کاربران آزار‌دهنده نیست.
 
 ASUS V۵٠٢LX – B
مدلی مناسب برای کاربرانی که تمایل داشته باشند کارهای روزمره خود را با سرعت بیشتری انجام دهند و دقایقی در زمان خود صرفه‌جویی کنند؛ کاربرانی که عادت به انتظارکشیدن ندارند و می‌خواهند به همان سرعتی که در انجام کارهای شخصی مهارت دارند، دستیار پاسخ‌گویی داشته باشند که در پردازش از آنها عقب‌تر نباشد. کاربرانی که از ابزارهای برنامه‌نویسی یا برنامه‌های گرافیکی و ویرایش تصاویر و ویدئو بیشتر استفاده می‌کنند، بهتر است از دستگاه‌های قوی‌تر با پردازنده‌های سری HQ مثل Core i٧ ۴٧١٠HQ یا بالاتر استفاده کنند؛ چراکه توان پردازشی حدودا دو برابر خواهد شد. قیمت این مدل سه‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان است. این دستگاه برای کارهای روزمره، بازی در سطح متوسط و محتوای چند‌رسانه‌ای کاربران فعال، طراحی و تولید شده است.
 
خلاقیت و طراحی در تمام زمینه‌های کاری و تولید محتوا با کیفیت و دقت بالا، تنها بخشی از قابلیت‌های این دستگاه است. شرکت ایسوس این مدل را با تراشه گرافیکی رده میانی، اما نسبتا قدرتمند GeForce GTX ٩۵٠M به بازار عرضه کرده است که چهار گیگابایت رم گرافیکی نیز دارد. این مدل باطری سه‌سلولی دارد که کارکرد ادعا شده برای آن شش ساعت عنوان شده، اما در تست‌های ما با داشتن ترکیبی از اجرای مرورگرهای اینترنتی، چند‌رسانه‌ای‌ها و بازی‌های معمولی، حدود ۴,۵ ساعت دوام آورد. وزن این دستگاه دو کیلوگرم محاسبه شده است که در جابه‌جایی‌ها برای بیشتر کاربران سبک و مناسب است و یکی از مزیت‌های آن نسبت به مدل‌های دیگر در این رده قیمتی به شمار می‌رود. تراشه‌ گرافیکی Intel HD ۴۶٠٠ هم در برخی بازی‌های سبک یا عناوین تحت وب کارآمد است و نیازی به مصرف توان بالا در تراشه انویدیا نیست.
 
این تراشه در مجموع می‌تواند از لحاظ راندمان کمابیش با تراشه GTX ٨۶٠M از نسل اول مکسول رقابت کند و در‌عین‌حال مصرف پایین‌تری هم داشته باشد. بسیاری از بازی‌های ٢٠١٣ و ٢٠١۴ مانند Bioshock Infinite و Tomb Raider را می‌توان با تنظیمات بالا و رزولوشن Full HD روی این دستگاه بازی کرد، اما بازی‌های سنگین‌تر مثل Battlefield ۴ یا Far Cry ۴ نیاز به تنظیمات یا رزولوشن پایین‌تری برای اجرای مناسب دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.