اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

فناوری

December 6, 2015
19:44 یکشنبه، 15ام آذرماه 1394
کد خبر: 74868

با این نرم‌افزار خطرات ابزارهای موبایلی را پیش از بارگذاری بسنجید

نتایج یک بررسی جدید نشان داد حدود 9 درصد از تمام ابزارهای موبایلی که از روی فروشگاه اینرتنتی Play Store گوگل بارگذاری می‌شوند، با سایت‌های اینترنتی در ارتباط هستند که می‌توانند امنیت و حریم شخصی کاربر را به خطر بیاندازند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز Riverside وابسته به دانشگاه کالیفرنیا در گزارش ماه دسامبر خود اعلام کرد در حال ساخت نرم‌افزار موبایلی جدید است که به کاربران امکان می‌دهد میزان خطرآفرینی هر ابزار کاربرانی را به صورت جداگانه بسنجند و پیش از آنکه ابزار را روی دستگاه خود بارگذاری کنند، متجه شوند که چه خطرهایی را شامل می‌شود.

کارشناسان در نخستین مطالعه جدی خود روی امنیت نر‌م‌افزارهای موبایلی تعداد زیادی از سایت‌های اینترنتی را هم تحلیل کردند. در این مطالعه بیش از 13500 نرم‌افزار اندرویدی که از روی فروشگاه Play Store بارگذاری شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

این ابزارهای آزمایش شده در شرکت‌هایی ساخته شده بودند که انواع نرم‌افزارهای قابل اعتماد و محبوب را روانه بازار می‌کنند و محصولات آنها میلیون‌ها بار توسط کاربران جهانی دانلود می‌شود. از جمله این ابزارها می‌توان به شبکه‌های اجتماعی محبوب، فروشگاه‌های اینترنتی، نرم‌افزارهای اخبار و ابزارهای سرگرمی اشاره کرد.

نرم‌افزار جدید ساخته شده که می‌تواند میزان خطرآفرینی ابزارهای موبایلی را پیش‌ از بارگذاری بسنجد AURA نام دارد و گروه توسعه‌دهنده آن برای ساخت ابزار مذکور بیش از 250 هزار آدرس اینترنتی و 13500 نرم‌افزار اندرویدی را به دقت بررسی کرده است.

بررسی این مرکز نشان داد 15 درصد نرم‌افزارهای اندرویدی با سایت‌های خطرناک در ارتباط هستند؛ به نحوی که اطلاعات کاربر را در معرض خطر سرقت قرار می‌دهند. علاوه بر این 73 درصد آنها با سایت‌هایی مرتبط هستند که خطرات کمی برای کاربران ایجاد می‌کنند و 74 درصد از مجموع نرم‌افزارها گزارش‌های مستقیم خود را به سایت‌هایی می‌دهند که محتوای آنها برای کودکان مضر است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.