سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 11, 2015
11:34 جمعه، 20ام آذرماه 1394
کد خبر: 74949

دبیر کمیسیون دولت الکترونیکی: 40 دستگاه دولتی به الکامپ می‌آیند/ انتخاب برترین خدمت الکترونیکی دولت در نمایشگاه

درحدود 40 دستگاه آخرین دستاوردهای دولت در حوزه خدمات الکترونیکی را در بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ ارایه می‌کنند.
رضا باقری اصل دبیر کمیسیون دولت الکترونیکی و معاون سازمان فناوری اطلاعات با اعلام این خبر گفت: سالن دولت الکترونیکی در سالن 41 نمایشگاه بین‌المللی تهران و در 2500 متر مربع فضای مفید نمایشگاهی برپا می‌شود. 
 
وی افزود: در الکامپ امسال قصد داریم با کمک مردم و کارشناسان، برترین خدمات الکترونیکی دولت که در نمایشگاه معرفی می‌شود را انتخاب کنیم. برای این کار فرم‌های نظرسنجی در ورودی سالن 41 قرار داده می‌شود که مردم می‌توانند با استفاده از این فرم‌ها، در انتخاب خدمت برتر شرکت کنند.
 
باقری اصل گفت: علاوه بر این نظرسنجی، کمیسیون دولت الکترونیکی نیز به عنوان کمیسیون مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان فناوری اطلاعات، ارزیابی میدانی در این خصوص انجام داده و با شاخص‌هایی، خدمت برتر الکترونیکی دولت انتخاب و در مراسم اختتامیه نمایشگاه معرفی خواهد شد.
 
دبیر کمیسیون دولت الکترونیکی در مورد بازدید مقامات کشور از الکامپ گفت: دعوت‌نامه از سوی سازمان فناوری اطلاعات برای مقامات ارشد کشور در قوای مختلف ارسال شده است. البته معمولا حضور در نمایشگاه تا لحظات آخر نهایی نمی‌شود و هنوز با قطعیت نمی‌توان اظهار نظری کرد. با این حال با توجه به این که الکامپ هم‌زمان با هفته و نمایشگاه پژوهش برگزار می‌شود، شاهد حضور اکثر وزرا در نمایشگاه خواهیم بود.
 
باقری اصل در مورد غرفه وزارت ارتباطات در نمایشگاه الکامپ نیز توضیح داد: این غرفه با محوریت خدمات سازمان فناوری اطلاعات برپا می‌شود و تمرکزمان بیشتر روی IT خواهد بود تا CT و طرح‌هایی که در قالب توسعه دولت الکترونیکی اجرایی شده یا خواهد شد را به مردم معرفی خواهیم کرد.
 
وی یادآور شد: حضور دولت الکترونیکی در سنوات قبل الکامپ و به ویژه در نمایشگاه سال گذشته کم‌رنگ‌ شده بود اما تلاش کردیم که امسال با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، دستاوردهای الکترونیکی دولت به خوبی نمایش داده شود. 
 
دبیر کمیسیون دولت الکترونیکی ادامه داد: به دلیل کمبود فضای اختصاص داده شده از سوی نمایشگاه به الکامپ، با محدودیت‌هایی روبه‌رو بودیم اما امیدواریم رویکرد اتخاذ شده در نمایشگاه امسال، در سال آینده نیز ادامه یافته و نمایشگاه با حضور و مشارکت بیشتر بخش‌خصوصی، کارآفرینان و نوآوران حوزه IT، در ابعاد بزرگ‌تر  برگزار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.