سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 24, 2015
18:54 پنجشنبه، 3ام دیماه 1394
کد خبر: 75181

اینترنت اشیا در خدمت تلویزیون‌های سامسونگ

تاکنون تلویزیون، تنها وسیله‌ای برای مشاهده برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی محسوب می‌شد و درنتیجه فقط معیارهایی همچون کیفیت تصویر و ایجاد تجربه نمایش برتر مورد توجه بوده است. چندان تعجبی ندارد اگر بگوییم این ارزش‌های اساسی، به رغم ظهور تلویزیون‌های UHD و نیز تلویزیون هایی با رزولوشن 8K نیز همچنان پابرجاست؛ اما سامسونگ، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون در دنیا برای نهمین سال متوالی، روی یک موضوع بسیار هیجان‌انگیز و تأثیرگذار دست گذاشته است: اینترنتت اشیا و نسل آینده تلویزیون‌ها.
 
نقش جدید تلویزیون با اینترنت اشیا
 
چه کاری از تلویزیون‌های سامسونگ در آینده برمی‌آید؟ تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ می‌توانند تازه‌ترین اخبار روز، پیش‌بینی وضع هوا و البته گزارشی از ترافیک را نمایش دهند. همچنین کاربران می‌توانند کنترل باز و بسته کردن در و پنجره‌های منزل و حتی شرایط تهویه هوای محیط را نیز به وسیله تلویزیون‌های هوشمند در اختیار داشته باشند. همچنین،قابلیت اینترنت اشیا در تلویزیون های سامسونگ باعث می شود تا با تنظیم روشنایی محیط از طریق تلویزیون ، تماشای یک فیلم مستند درباره حیات وحش، به تجربه‌ای منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز برای کاربران بدل خواهد شد. علاوه بر این، تلویزیون‌های هوشمند به‌عنوان مرکزی برای کنترل دیگر دستگاه‌های خانه خواهند بود که می‌توانند آخرین وضعیت یخچال، ماشین لباسشویی و کولر را در نمایشگر خود گزارش دهند.
 
تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ همچنین ابزار ارتباطی میان اعضای یک خانواده نیز محسوب می‌شوند. به این ترتیب که به کمک تلویزیون و سیستم صوتی نصب شده در سراسر خانه می‌توان تمامی اعضا را برای شام دعوت کرد؛ و در شب سیستم‌های صوتی و روشنایی توسط تلویزیون خاموش خواهند شد و دمای مناسب محیط برای خواب تنظیم می‌شود. این فقط بخشی از تلاش‌های سامسونگ برای تأثیر مثبت تلویزیون در زندگی روزمره است.
 
ارتقای تجربه نمایش
 
برای سامسونگ ارتقای تجربه نمایش، همیشه در اولویت است. سامسونگ با شرکت‌هایی از جمله آمازون، نت‌فلیکس، چیلی و ویالی در حال همکاری است تا سیستم UHD را گسترش دهد و آن را پربارتر کند. همچنین تلویزیون‌های SUHD سامسونگ، دارای قابلیت پخش تصاویر HDR هستند که امکان پخش این تصاویر را با کنتراست بیشتر، رنگ‌های روشن‌تر، جزئیات سایه پیچیده‌تر و نورهایی (Highlights) واضح‌تر، فراهم می‌کنند. بنابراین کاربران می‌توانند از این کیفیت فوق‌العاده تصویر در تلویزیون‌های SUHD سامسونگ در اندازه های متنوع از 48 تا 88 اینچ، لذت ببرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.