سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2016
7:12 سه شنبه، 15ام دیماه 1394
کد خبر: 75378

پهپاد ساز آلمانی، موسوم به «Ascending Technologies» به تملک اینتل در می آید

سال گذشته و در جریان CES 2015 که در لاس وگاس آمریکا برگزار می شد، «Asctec Firefly»، پهپادی متعلق به شرکت آلمانی «Ascending Technologies» که با همکاری اینتل به تولید رسیده بود توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.
 
این پهپاد در آن زمان ویژگی های منحصر به فردی را در تشخیص و پیشگیری از برخورد با موانع به نمایش گذاشته بود که بسیاری از آنها حاصل ترکیب تکنولوژی دوربین های RealSense اینتل و نرم افزار خلبان خودکار کمپانی Ascending بودند.
 
جدای از همکاری اهالی سانتا کلارا با شرکت مورد بحث در سال قبل، آنها در این کمپانی سرمایه گذاری هایی را نیز صورت دادند و حالا به نظر می رسد رابطه ی شان وارد مرحله ی تازه ای شده و اینتل می خواهد مالک Ascending باشد. بزرگترین چیپست ساز دنیای کامپیوترهای شخصی در پستی روی وبلاگ خود آورده «با Ascending Technologies، اینتل به سرمایه و تخصص لازم جهت شتاب بخشیدن پیشرفت فناوری RealSense خود دست پیدا کرده و می تواند آن را به بازارهای در حال رشدی همانند پهپاد ها وارد نماید.»
 
همگی ما می دانیم سازندگان چیپ های الکتریکی از سال پیش به اهمیت بازار دِرون ها پی برده اند. در همین رابطه کوالکام در سال گذشته خبر داد نسخه ای بهینه شده از تراشه های اسنپدراگون اش را ویژه ی بازار پهپاد ها آماده خواهد ساخت و البته این شرکت قرار است از توانایی های دِرون های مجهز به چنین تراشه ای در CES امسال پرده بردارد.
 
کوالکام بر این باور است به زودی پهپادها همانند دوربین های دستی فیلمبرداری دهه ۹۰ یا همان camcorder ها به شدت فراگیر خواهند شد و البته آنها می خواهند تراشه هایی را نیز برای ربات ها و سایر ابزارهای هوشمند ساخته و بخش عمده ای از بازار محصولات مرتبط به اینترنت اشیا را نیز تحت سلطه شان بگیرند.
 
برای علاقه مندان به پهپاد ها ورود نام های بزرگی همانند اینتل و کوالکام به این بازار اتفاق بسیار خوشایندی محسوب خواهد شد. چنین شرکت هایی سبب خواهند گشت محصولاتی به مراتب کاراتر و بهتر در اختیار داشته باشیم، برای مثال کوالکام می گوید به زودی قیمت پهپاد های دارای تجهیزات 4K را تا یک سوم کاهش خواهد داد و طول عمر باتری شان را نیز افزایش می دهد.
 
احتمالاً‌ اتومبیل های خودران هم بازار بعدی برای سازندگان چیپ ها خواهند بود؛ بسیاری از فناوری هایی که در درون های بی نیاز از هدایت گر انسانی به کار می رود در بازار ماشین های بدون راننده نیز کاربردی محسوب می شوند و لذا سرمایه گذاری در این زمینه ها می تواند سودی کلان را برای فعالان دنیای تراشه ها در پی داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.