اپراتورها

تلفن همراه

January 7, 2016
10:56 پنجشنبه، 17ام دیماه 1394
کد خبر: 75453

مدیر عامل اپراتور ارتباطات ثابت مطرح کرد: تشکیل یک هلدینگ جدید مخابراتی؛ اپراتور اینترنت، تلفن‌ثابت، همراه و تلویزیون اینترنتی

مدیر عامل اپراتور ارتباطات ثابت با اشاره به تشکیل یه هلدینگ بزرگ جدید مخابراتی با مشارکت یک بانک خبر داد و گفت: این هلدینگ در صدد اخذ تمام مجوزهای مخابراتی است.
 
محسن یوسف‌پور در یک نشست خبری درباره صدور نهمین مجوز اپراتور ارتباطات ثابت توسط وزارت ارتباطات، گفت: نهمین مجوز به کنسرسیومی از 8 شرکت اینترنتی و یک سرمایه‌گذار از هلدینگ ICT تخصیص یافته است که سرمایه گذار 65 درصد و دارندگان مجوزهای اینترنت 35 درصد در این شرکت سهم دارند.
 
وی حجم سرمایه‌گذاری‌های سال‌های آینده در این حوزه را چند صد میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حداقل میزان سرمایه‌گذاری 300 تا 400 میلیارد تومان خواهد بود.
 
مدیر عامل اپراتور ارتباطات ثابت پاسارگاد آریان خاطرنشان کرد: پروانه FCP دو ویژگی مثبت دارد که گستردگی کشوری و امکان استفاده از هر نوع فناوری در حوزه ثابت برای ارائه سرویس از جمله این ویژگی‌‌هاست.
 
وی گفت: تکلیف برنامه با ایجاد 13 تا 14 پورت پرسرعت دسترسی است که تاکنون 10 میلیون پورت راه‌اندازی شده و با توجه به اتمام برنامه پنجم تا ماه‌های آینده از برنامه عقب هستیم.
 
وی با بیان اینکه مجموعاً 18 شرکت برای دریافت پروانه ارتباطات ثابت پذیرفته شده‌اند که 9 پروانه صادر شده، گفت: تعدد پروانه‌ها ممکن است مشکل ایجاد کند و بازار FCP بازار دشواری است که برخی موفق و برخی ناموفق می‌شوند اما نمی‌خواهیم گوشه‌ای از بازار باشیم بلکه با قدرت وارد شده‌ایم و حداکثر سهم بازار را می‌خواهیم.
 
این فعال بازار ارتباطات ثابت یادآور شد: فرکانس LTE که در پروانه FCP آمده پس از مجوز گرفتن تمام شرکت‌ها که کنسرسیوم‌هایی تشکیل شدند،‌ اوایل سال آینده نهایی خواهد شد.
 
یوسف‌پور گفت: با اشاره به تبدیل هلدینگ فناپ وابسته به گروه مالی پاسارگاد به یک هلدینگ مخابراتی، گفت: این هلدینگ در صدد است تمام مجوزهای مخابراتی را اخذ کند همچنان که برای پروانه MVNO (اپراتور مجازی تلفن همراه) و IPTV (تلویزیون اینترنتی) نیز اقدام کرده‌ است.
 
وی توضیح داد: برای اپراتور مجازی تلفن همراه نیز با یک شرکت انگلیسی به نام لبارا مشارکت کرده‌ایم که با دو اپراتور مذاکرات جدی داشته‌‌ایم که با توجه به اینکه قرار بود موافقت اصولی‌ها تا پایان بهمن صادر شود اما برخی شرکت‌ها تأخیر کردند، این مهلت یک ماه تمدید شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.