تلفن همراه

گوشی

February 22, 2016
11:00 دوشنبه، 3ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76278

سونی دو گوشی میان رده اکسپریا X و اکسپریا XA را معرفی کرد

سونی امروز از سری ایکس گوشی‌های هوشمند خود رونمایی کرد. این شرکت ژاپنی سری جدید محصولاتش از سری ایکس را با سه دستگاه اکسپریا X، اکسپریا XA و اکسپریا X Performance معرفی کرده است.
 
 
سونی از دو گوشی هوشمند میان رده که از پردازنده مدیاتک پشتیبانی می‌کنند با نام‌های X و XA رونمایی کرده که اکسپریا ایکس قرار است پردازنده شش هسته‌ای اسنپدراگون ۶۵۰ داشته باشد.
 
 
سونی در دستگاه‌های جدید در سه بخش مهم بیشتر کار کرده تا دوربین، طراحی و باتری بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد. مدل XA سونی از اندازه بزرگ‌تر اما با نمایشگری لب به لب برخوردار است.
 
مشخصات فنی اکسپریا XA: 
 
اندروید مارشملو
ابعاد ۱۴۳.۶ در ۶۶.۸ در ۷.۹ میلی‌متر
وزن ۱۳۷.۴ گرم
نمایشگر ۵ اینچ با کیفیت HD
حافظه رم ۲ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل در پشت و ۸ مگاپیکسل در جلو
حافظه ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه
باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت
سونی درباره طول عمر باتری این دستگاه‌ها اعلام کرده که می‌توانند تا دو روز کامل را دوام بیاورند. همچنین این دو دستگاه قرار است در رنگ‌های سفید، سفید گرافیتی، طلایی و رُز گلد عرضه شوند.
 
 
در بخش دوربین نیز ویژگی به نام spontaneous capture وجود دارد که یک ویژگی بسیار مهم را برای فوکوس سریع و خودکار به دوربین این دو دستگاه می‌آورد. 
 
مشخصات گوشی هوشمند اکسپریا X سونی:
 
نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با پنل IPS
ابعاد ۱۴۲.۷ در ۶۹.۴ در ۷.۹ میلی‌متر
وزن ۱۵۳ گرم
پردازنده اسنپدراگون ۶۵۰ شش هسته‌ای
پردازنده گرافیکی Adreno 510
باتری با ظرفیت ۲۶۲۰ میلی آمپر ساعت
پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
دوربین ۲۳ مگاپیکسل
اندروید ۶ مارشملو
 
 
زمان عرضه اکسپریا X و اکسپریا XA برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده است. نظر شما درباره این دو دستگاه جدید از سونی چیست؟
 
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.