تلفن همراه

گوشی

February 24, 2016
11:49 چهارشنبه، 5ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76341

با MWC 2016: پرچمدار قدرتمند شیائومی از راه رسید؛ Mi 5 رسما معرفی شد

پرچمدار تازه شیائومی بالاخره بعد از طی کردن پروسه طولانی طراحی و تولیدش از راه رسید. این موبایل قرار است جانشینی شایسته برای Mi 4 باشد.
 
 
آخرین پرچمدار این غول چینی یعنی Mi 4 در جولای سال 2014 معرفی گردید و درست زمانی که انتظار می رفت جانشین پرقدرت آن معرفی گردد محصولی با نام Mi 4c از راه رسید.
 
حالا اما انتظارها به سر رسیده و بالاخره چشممان به جمال M5 روشن گردید. این تلفن هوشمند فوق العاده در قالب سه مدل استاندارد، پیشرفته و انحصاری عرضه شده و امکانات بسیاری خوبی را در خود جای داده است که از آن جمله می توان به نمایشگر 5.15 اینچی با رزلوشن 1080p اشاره کرد که طبق گزارشات توانسته در بنچمارک AnTuTu امتیازی معادل با 140 هزار را ثبت نماید.
 
 
پرچمدار تازه شیائومی یک چیپست چهار هسته ای اسنپدراگون 820 را در خود جای داده و با 3 یا 4 گیگابایت رم LPDDR4 (بسته به مدل) از راه رسیده است.
 
نکته مهم دیگر در مورد این موبایل آن است که شرکت سازنده اش ظاهرا تصمیم گرفته استاندارد حافظه  eMMC را در آن کنار گذاشته و در مقابل از UFS 2.0 بهره بگیرد.
 
 
از باب طراحی بدنه دستگاه هم باید بگوییم که شبیه به نسخه های قبلی خود است و همراه با گوریلا گلس 4.0 ارائه گردیده. لبه های نمایشگر این محصول نیز خمیدگی اندکی به سمت پشت دارند تا دست گرفتن دستگاه راحت تر از تقبل شود.
 
یکی دیگر از امتیازات مهم این دسگاه وزن اندک آن است که برابر با 129 گرم عنوان شده و قطعا مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت.
 
 
همین امکانات کافیست تا این تلفن هوشمند را بهترین دستگاه تولیدی تا به امروز در تاریخ نه چندان بلند شیائومی قلمداد نماییم.
 
مشخصات فنی این موبایل به شرح زیر است:
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.