تلفن همراه

گوشی

February 24, 2016
12:21 چهارشنبه، 5ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76346

بهترین موبایل‌های هوشمند برای استارت‌آپ‌ها

انتخاب یک موبایل هوشمند در بازار داغ و پررونقی که هر روز مدل‌های جدیدی وارد آن می‌شوند، کار مشکلی است. در این میان حالا اگر شما به‌عنوان یک کارآفرین یا موسس یک استارت‌آپ به دنبال موبایل هوشمند مناسب برای خودتان باشید، حساسیت بیشتری هم برای انتخاب دارید. بگذارید با این موضوع مواجه شویم. بهترین گزینه برای یک کارآفرین چیست؟ یک آی‌فون، موبایل اندرویدی، ویندوزی یا اصلا یک موبایل بلک‌بری؟ 
 
 
iOS: موبایل‌های هوشمند شرکت اپل واقعا از نظر کیفیت با فاصله زیادی از رقبای خودشان قرار دارند. بنابراین حتی پرچمداران اندرویدی هم نمی‌توانند از نظر کیفیت بر آی‌فون‌ها غلبه کنند، چه برسد به موبایل‌های ویندوزی. این در حالی است که با وجودعملکرد خوب آی‌فون‌ها، اما بهترین موبایل‌های اندرویدی یا ویندوزی می‌توانند عملکرد بهتری از آنها داشته باشند. علاوه‌بر اینها صفحه نمایش آی‌فون‌ها در مقایسه با بسیاری از موبایل‌های پرچمدار در پلت‌فرم‌های دیگر کیفیت پایین‌تری دارند. این در حالی است که برای خرید یک گوشی اندرویدی یا ویندوزی با مشخصاتی شبیه به آی‌فون، طبیعتا لازم نیست هزینه چندان زیادی بپردازید. بنابراین تنها زمانی آی‌فون بخرید که از طرفداران پر و پا قرص آن هستید.
 
 
اندروید: خرید یک گوشی اندرویدی هم بدون مشکل نخواهد بود. بهترین گوشی‌های اندرویدی هم از نظر کیفیت ساخت و قابلیت‌های منحصربه‌فرد به پای آی‌فون نمی‌رسند، اما گوشی‌هایی مانند LG G4 و Samsung Galaxy Note 5 صفحه نمایش بسیار بهتری دارند، قابلیت افزایش ظرفیت حافظه را داشته و با تمام لوازم جانبی مجهز به USB سازگاری دارند. درست به خاطر همین قابلیت‌هاست که گوشی‌های اندرویدی انعطاف‌پذیری بیشتری داشته و امکان استفاده از تمام نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های گوگل را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.
 
با این حال فراموش نکنید که همه گوشی‌های اندرویدی به صورت یکسان و مشابه ساخته نمی‌شوند و انواع ارزان‌قیمت آنها اغلب نمی‌توانند آنطور که باید نظر کاربران تجاری و کارآفرینان را به خودشان جلب کنند. علاوه‌بر اینها نباید فراموش کرد که همیشه پتانسیل خطرات امنیتی در سیستم‌عامل‌های متن‌باز تا حد زیادی وجود دارد. در نهایت مانند آی‌فون، گوشی‌های اندرویدی هم واقعا برای کاربران تجاری ساخته نشده‌اند و نمی‌توانند آنها را راضی کنند.
 
 
بلک‌بری: بلک‌بری مورد توجه بسیاری از کاربران تجاری است. برخلاف عقیده عمومی مردم، بلک‌بری‌های قدیمی هنوز زنده هستند و مدل‌های جدیدی از آنها روانه بازار می‌شود. دو مدل جدید این برند یعنی BlackBerry Classic و BlackBerry Passport واقعا گوشی‌های خوبی بوده و توانسته‌اند توجه کاربران عادی و کارشناسان را به خودشان جلب کنند. گوشی‌های بلک‌بری اتفاقا تنها برای کاربران تجاری مناسب هستند؛ کیبوردهای فیزیکی، امنیت بالا و امکان مدیریت نرم‌افزارهای اداری همه قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند نیازهای یک کاربر تجاری را مرتفع کنند، بنابراین بلک‌بری‌ها شانس خوبی برای حضور در دستان کارآفرینان و صاحبان استارت‌آپ‌ها دارند.
 
 
ویندوزفون: گوشی‌های ویندوزی هرگز نتوانستند مانند کامپیوترهای ویندوزی قلب کاربران را به‌دست آورده و حاکمیت بازار را در دست بگیرند. با این حال اما بسیاری معتقدند که این گوشی‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک باشند. مجهز بودن موبایل‌های ویندوزی به ویندزو 10، آفیس 365 و اسکایپ برای بسیاری از کاربران تجاری جالب توجه است. در واقع ویندوزفون درست مانند بلک‌بری متعلق به آینده است.
 
این گوشی‌ها برخلاف آی‌فون‌ها و گوشی‌های اندرویدی دچار کمبود اپلیکیشن هستند، اما هنوز از اپلیکیشن‌های مهم و کاربردی پشتیبانی می‌کنند. موبایل‌های ویندوزی اگرچه طراحی ظاهری زیبا و جذابی ندارند، اما کارکرد خوب و مناسبی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. ویندوز 10 امکانات و قابلیت‌های خوبی را در کنار قابلیت‌های امنیتی ویندوز و ایجاد محدودیت دسترسی به کاربرانش می‌دهد؛ چیزی که احتمالا توجه بسیاری از مدیران را به خودش جلب می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.