تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

گوشی

February 24, 2016
21:03 چهارشنبه، 5ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76367

سامسونگ و فیس‌بوک در واقعیت مجازی همکار شدند

شرکت سامسونگ در اقدامی غیرمنتظره از حضور مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در کنفرانس مطبوعاتی خود در کنگره جهانی موبایل استفاده کرد.
 
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک با حضور در مراسم سامسونگ در کنگره جهانی موبایل آدرنالین لازم برای هیجان‌ بخشیدن به کنفرانس مطبوعاتی این شرکت را تزریق و در این مراسم درباره همکاری فیس بوک و سامسونگ درباره واقعیت مجازی صحبت کرد.
 
زاکربرگ گفت: واقعیت مجازی پلت‌فرم آینده است، جایی که هر کسی می‌تواند هر چه را می‌خواهد ایجاد و تجربه کند. در حال حاضر این فناوری عمدتاً برای بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در آینده نزدیک این فناوری متحول خواهد شد.
 
مدیرعامل فیس‌بوک گفت: کاربران در واقعیت مجازی قادرند هر چیزی از نشستن دور آتش در یک کمپ مجازی به همراه دوستان گرفته تا برگزاری جلسات خودجوش را تجربه کنند.
 
وی افزود: به همین دلیل فیس بوک در حال سرمایه‌گذاری سنگین در زمینه واقعیت مجازی است تا بتواند این تجربیات اجتماعی جدید را ارائه دهد. واقعیت مجازی پلت‌فرم اجتماعی آینده خواهد بود. به همین دلیل ما در حال همکاری با سامسونگ روی این موضوع هستیم.
 
زاکربرگ خاطرنشان کرد: سامسونگ تنها شرکتی است که می‌تواند نمایشگرهای OLED را در حجم مورد نیاز برای محقق کردن فناوری واقعیت مجازی تهیه کند.
 
مدیرعامل فیس بوک همچنین به آمارهای جدید مرتبط با واقعیت مجازی اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون ساعت ویدیو از طریق فن آوری واقعیت مجازی تماشا شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: ما قصد داریم فیس بوک را به بهترین پلتفرم برای ویدیوهای 360 تبدیل کنیم. ویدیوهای 360 حتی تاثیرگذارتر از واقعیت مجازی هستند. شما با مشاهده این ویدیوها احساس می‌کنید که واقعاً در آن محل حضور دارید. مردم در حال حاضر ویدیوهای 360 را می‌پسندد. بیش از یک میلیون نفر در حال حاضر روزانه در حال تماشای این ویدیوها هستند و بیش از 20 هزار نسخه ویدیوی 360 در اینترنت بارگذاری شده است.
 
زاکربرگ گفت: فیس بوک تیم‌های همکاری جدیدی را با سامسونگ ایجاد کرده تا نسل بعدی اپلیکیشین‌های اجتماعی برای واقعیت مجازی را توسعه دهند.
 
وی افزود: مهندسان بیشتری برای تسریع توسعه فناوری واقعیت مجازی به کار گرفته شده‌اند.
 
زاکربرگ افزود: برای مثال در هفته‌های آینده فیس بوک از یک فناوری موسوم به "تماشای دینامیک تصاویر" برای عینک واقعیت مجازی Gear VR رونمایی می‌کند. این فناوری ویدئوهای با وضوح بالاتر را به نواحی‌ که فرد در حال تماشای آنها است و تصاویر با وضوح پایین‌تر را به نواحی دیگر می‌فرستد تا کیفیت واقعیت مجازی را افزایش دهد و پهنای باند مورد نیاز برای انتقال ویدئو را کاهش دهد.
 
مدیرعامل فیس‌بوک در پایان گفت: 200 اپلیکیشین بازی در حال حاضر برای پلتفرم واقعیت مجازی شرکت اوکولوس ساخته شده و بازی ماینکرافت در پلتفرم واقعیت مجازی نیز عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.