تلفن همراه

گوشی

February 25, 2016
10:23 پنجشنبه، 6ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76385

گلکسی اس 7 و جی 5 ال جی از قابلیت Adaptive Storage اندروید مارشمالو بی‌‌بهره‌اند

اندروید ۶ مارشمالو آخرین نسخه از سیستم عامل گوگل است که تغییرات ظاهری بنیادینی در آن روی نداده، اما غول جستجو تحولات گسترده‌ای را در پشت پرده اعمال کرده است. یکی از تغییرات اعمال شده Adaptive Storage است که با استفاده از آن اندروید حافظه‌ی اصلی گوشی را در یک ساختار مشترک با حافظه‌ی میکرو اس دی نمایش می‌دهد، اما گلکسی اس ۷ و جی ۵ ال‌جی با وجود برخورداری از اندروید ۶ مارشمالو، چنین ویژگی را پشتیبانی نمی‌کنند.
 
گوگل آخرین نسخه‌ از اندروید خود را با عنوان مارشمالو و تحت نسخه‌ی ششم از این پلتفرم در اختیار کاربران قرار داده است. در این نسخه از سیستم عامل اندروید نمی‌توان تغییر ظاهری آنچنانی را مشاهده کرد، اما در زیر پوست روبات سبز رنگ غول جستجو، چیزهای بسیاری تغییر کرده است. گوگل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا سیستم عامل خود را بیش از پیش بهینه کند و از این رو از اعمال تغییرات رادیکال و بنیادی نیز خودداری نکرده است. البته تغییرات ظاهری اندروید نیز به واسطه‌ی ترکیب این سیستم عامل با رابط‌های کاربری کمپانی‌های مختلف چندان برای کاربران غیرنکسوسی محسوس نیست.
 
از جمله‌ی تغییراتی که در اندروید ۶ مارشمالو می‌توان اشاره کرد، باید از Doze Mode نام برد که در آن گوگل اپلیکیشن‌های پیش فرض پیام رسان و تلفن را با نمونه‌های توسعه یافته توسط سایر توسعه دهندگان تعویض می‌کند. این اقدام برای کاهش میزان مصرف باتری است. همانطور که اشاره کردیم قابلیت دیگری که در اندروید ۶ مارشمالو می‌توان دید، Adaptive Storage نام دارد که هدف از آن یکپارچه کردن ساختار حافظه‌ی داخلی و حافظه‌ی میکرو اس دی در گوشی‌های اندرویدی است.
 
با بهره‌گیری از این ویژگی دستگاه هوشمند اندرویدی ظرفیت خود را جمعی از حافظه‌ی اصلی و حافظه‌ی جانبی نمایش خواهد داد. در تئوری کاربر می‌تواند مجموع حافظه‌ی خالی باقی مانده را در یک ساختار واحد دیده و دیگر نیازی به مراجعه به دو قسمت نباشد.
 
گلکسی اس ۷ سامسونگ و جی ۵ ال جی با وجود استفاده از اندروید ۶ مارشمالو از ویژگی Adaptive Storage پشتیبانی نمی‌کنند. همچون گذشته گوشی‌های هوشمند پرچمدار این دو کمپانی حافظه‌ی میکرو اس و حافظه‌ی داخلی گوشی هوشمند را در قالب ساختار یکسانی نمایش می‌دهند. در ادامه می‌توانید بیانیه‌ی سامسونگ را در مورد چرایی در پیش گرفتن چنین سیاستی مطالعه کنید:
 
سامسونگ تصمیم گرفته تا قابلیت Adoptable Storage اندروید ۶ مارشمالو را در گلکسی اس ۷ مورد استفاده قرار ندهد. ما معتقدیم که کاربران از میکرو اس دی به عنوان رابطی برای نقل و انتقال اطلاعات خود با سایر گجت‌ها استفاده می‌‌کنند. برای مثال می‌توان به انتقال اطلاعات بین لپ‌تاپ، تبلت و سایر گجت‌ها نیز اشاره کرد.
 
با بهره‌گیری از Adoptable Storage کارت حافظه با قرار گرفتن در گوشی هوشمند، پاک می‌شود. این موضوع شاید از نظر شماری از کاربران غیرعادی و غیرمنتظره به نظر برسد، از این‌رو است که ما نمی‌خواهیم کاربران داده‌های خود را از دست بدهند. دلیل دیگری که باعث شده تا سامسونگ از قابلیت Adaptive Storage استفاده نکند، نبود امکان استفاده از حافظه‌ی میکرو اس دی پس از بکارگیری حافظه در چنین شرایطی است.
 
به بیان بهتر دیگر نمی‌توان این حافظه را برای تبادل اطلاعات در سایر گجت‌ها استفاده کرد. در آخر باید به این موضوع اشاره کرد که این قابلیت برای گوشی‌های هوشمندی است که ۴ تا ۸ گیگابایت حافظه دارند و در کشور‌های در حال توسعه روانه‌ی بازار می‌شوند.
 
یکی دیگر از مواردی که سامسونگ برخلاف انتظارات از آن در گوشی هوشمند خود استفاده نکرده، بهره‌گیری از درگاه USB نسخه‌ی C است. این کمپانی دلیل استفاده نکردن از این قابلیت را نکات منفی خوانده که می‌تواند بیشتر از نکات مثبت کاربران را تحت تاثیر قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.