تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

February 26, 2016
14:53 جمعه، 7ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76400

برپایی آوردگاه گوشیهای هوشمند/ اپل سیاسی شد

بزرگترین نمایشگاه موبایل در هفته ای که گذشت در بارسلونا برگزار شد همچنین درخواست پلیس فدرال امریکا از شرکت اپل جنجالهایی را برای این کمپانی رقم زد.
مهمترین رویدادهای علمی و فناوری در هفته ای که گذشت به شرح ذیل است:
 
در این هفته کنگره جهانی موبایل با حضور غول های فناوری جهان در بارسلونا اسپانیا آغاز بکار کرد.
 
 
از جنجالی ترین محصولات این نمایشگاه می توان به گوشی سامسونگ با نام گلکسی S 7 اشاره کرد.
 
 
در هفته ای که گذشت، نسل جدید روبات «اطلس» با قابلیت جابجایی اجسام ساخته شد.
 
 
در این هفته دانشمندان علوم فضایی موفق به کشف آثار برجای مانده از جاری شدن سیلاب در گذشته مریخ شدند.
 
 
همچنین در هفته ای که گذشت محققین بلژیکی موفق به ابداع شیوه ای در درمان شکستگی شدید استخوان با استفاده از کاشت سلول های استخوانی شده اند که عوارضی به دنبال ندارد.
 
 
در این هفته به دنبال مناقشه بین پلیس فدرال امریکا و شرکت اپل، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار تحریم اپل شد.
 
 
در هفته ای که گذشت محققین انگلیسی با استفاده از شیوه ای نوین روشی را ابداع کرده اند که می توان اطلاعات را تا میلیاردها سال ذخیره کرد.
 
 
در این هفته دوچرخه ای در ایتالیا ساخته شده که می توان آن را پیشرفته ترین نسل دوچرخه های برقی در دنیا به شمار آورد و مهمترین ویژگی این دوچرخه برقی وزن بسیار کم آن است. این محصول جدید تنها ۹.۸ کیلوگرم وزن داشته و در زمره سبک ترین دوچرخه های برقی جهان قرار دارد.
 
 
بر اساس مطالعات مرکز «Computer World»، سال گذشته میلادی در حدود ۲۰۰ میلیون نفر کاربر اینترنتی به این شبکه گسترده جهانی اضافه شدند و تعداد کل کاربرهای جهانی به ۳.۲ میلیارد نفر رسید ضمن اینکه در ۱۰ سال اخیر سالانه ۲۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون کاربر جدید به این شبکه اضافه شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.