سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 5, 2016
19:33 شنبه، 15ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76469

بازار بی رونق کامپیوتر در آستانه نوروز/ کاهش ۷ درصدی نرخ‌ها

رئیس اتحادیه صنف رایانه با بیان اینکه بازار کالاهای کامپیوتری در آستانه عیدنوروز بی رونق است، گفت: قیمت اقلام دیجیتال در نیمه دوم سال جاری نسبت به نیمه اول، حدود ۷ درصد کاهش داشته است.
سیدمهدی میرمهدی در گفتگو با مهر، در مورد وضعیت بازار کالاهای فناوری اطلاعات اظهار داشت: بازار کالاهای دیجیتالی به طور کلی در سال ۹۴، با رکود همراه بوده است و به رغم آنکه به نظر می رسید پس از توافق برجام و در آستانه عید نوروز، رونقی بر این بازار حاکم شود اما همچنان بازار کالاهای فناوری، بی رونق است.
 
وی با بیان اینکه به نظر می رسد کالاهای دیجیتال در سبد خرید خانوار ایرانی جایی ندارد، اضافه کرد: برخلاف سالهای گذشته، ادارات و دستگاههای دولتی نیز در پایان سال، استعلام هزینه کرد از بازار فناوری اطلاعات نگرفته اند. چرا که در سالهای گذشته بودجه باقی مانده دستگاههای دولتی در پایان سال، صرف خرید کالاهای فناوری اطلاعات می شد اما به نظر می رسد امسال دستگاهها، در این زمینه بودجه ندارند.
 
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه، با اشاره به اینکه قیمت کالاهای بازار دیجیتال به رغم نوسانات نرخ ارز و افزایش دلار، پایین تر محاسبه می شود ادامه داد: به دلیل رکود بازار و با توجه به اینکه سرعت به روزشدن فناوریهای اطلاعاتی بسیار بالاست، فروشندگان به ناچار کالاها را به زیر قیمت خرید و یا با کمترین سود به فروش می رسانند.
 
میرمهدی با بیان اینکه فروش کالاهای دیجیتالی در ۳ ماهه سوم سال جاری تقریبا متوقف شده بود گفت: برآوردها نشان می دهد که قیمت کالاهای کامپیوتری در نیمه دوم سال جاری نسبت به نیمسال اول، ۵ تا ۷ درصد کاهش داشته است.
 
وی گفت: در آستانه نوروز، بیشترین خرید در بازار دیجیتال مربوط به تبلت و پس از آن اکسسوری ها شامل پاوربانک، اسپیکر، ماوس و فلش است و خرید و فروش ماشین های اداری، pc ها، لپ تاپ و هارد و سایر سخت افزارهای کامپیوتری تقریبا بی رونق است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.