تلفن همراه

گوشی

March 16, 2016
18:09 چهارشنبه، 26ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76635

اپل با حالت «ابر رزولوشن»، ثبت تصاویر سراسرنما را آسان می کند

اپل اخیرا پتنتی را ثبت کرده و حق امتیاز آن را دریافت نموده که حالت «ابر رزولوشن» (Super-Resolution) نام دارد. در این پتنت توضیح داده شده که توسط لرزشگیر مکانیکی (که در آیفون ۶ پلاس و ۶ اس پلاس موجود است)، ماژول دوربین می تواند یک تصویر سراسرنما (panorama) را ثبت کند.
 
از زمان iOS 6 در سال ۲۰۱۲، کاربران آیفون قادر شدند با موبایل های خود تصاویر سراسرنما به ثبت برسانند. حال خبر می رسد که در نسل های آتی آیفون احتمالا این ویژگی وجود خواهد داشت که برای ثبت کردن تمام قسمت های یک منظره، نیازی به تغییر زاویه موبایل نباشد و خود سنسور با استفاده از تکان های لرزشگیر مکانیکی، عملیات جا به جایی را انجام دهد.
اگر این پتنت در محصولات آتی اپل به کار گرفته شود، می توان موبایل را در یک زاویه گرفت و با فشردن یک دکمه، تصویری پارانوما را به ثبت رساند.
 
در حال حاضر بسیار بعید به نظر می رسد که این ویژگی در سال جاری آماده و به آیفون ۷ برسد، اما اگر اپل بتواند آن را به شکل نرم افزاری مهیا کند، تنها آیفون هایی که با بروز رسانی نرم افزاری می توانند این قابلیت را پیدا کنند، آیفون ۶ پلاس و ۶ اس پلاس خواهند بود چرا که تنها همین دو نمونه آیفون به لرزشگیر مکانیکی تصویر مجهز هستند.
 
بر اساس گزارش وب سایت «Patently Apple»، اپل پتنتی که در موردش توضیح دادیم را در کنار ۴۲ پتنت دیگر دریافت نموده و هیچ تاییدی وجود ندارد که الزاما از آن در آیفون های آتی خود بهره خواهد گرفت. در هر حال، به نظر می رسد که ویژگی «ابر رزولوشن» جذابیت های ویژه ای برای عکاسان داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.