تلفن همراه

گوشی

April 12, 2016
12:30 سه شنبه، 24ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76917

اپل معتقد است اف بی آی دروغ می‌گوید

شرکت اپل معتقد است ادعای پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) مبنی بر ناتوانی در رمزگشایی آیفون های دیگر دروغ است.
 
پیشتر اف بی آی خطاب به کاربران آیفون اعلام کرد که نگران نباشند و رمزگشایی آیفون که اف بی آی از یک شرکت فن آوری ثالث خریده روی هیچ مدل آیفون دیگری کار نمی‌کند.
 
مقامات دولت آمریکا درباره آیفون مورد استفاده عامل تیراندازی در سان برناردینو گفته بودند که دیگر نیازی به کمک اپل ندارند، اما ظاهرا راهکار اف بی آی نهایتا آیفون 5C را پوشش می‌دهد و توان رمزگشایی آیفون‌های جدید را ندارد.
 
دادگاه بروکلین نیویورک طی حکمی اعلام کرده که اپل باید با اف بی آی همکاری و آیفون متهم دیگری را رمزگشایی کند.
 
دادستان این درخواست را عادی خوانده است اما مقامات اپل تاکید دارند اگر رمزگشایی را در اختیار اف بی آی قرار دهند، این اقدام تبدیل به یک عمل عادی شده و امنیت تمام کاربران به خطر خواهد افتاد.
 
امیلی پی‌یرس، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا گفت: نوع رمزگشایی آیفون عامل حادثه سان برناردینو با پرونده بروکلین متفاوت است و اف بی آی از رمزگشایی این آیفون جدید ناتوان است.
 
وکلای اپل می‌گویند ادعای پلیس فدرال آمریکا را قبول ندارند زیرا وقتی اف بی آی توانسته آیفون 5C مجهز به iOS9 را هک کند مطمئنا آیفون 5S دارای سیستم عامل iOS8 را که رمزگشایی آن ساده تر است، رمزنگاری خواهد کرد.
 
اپل قصد دارد در دادگاه بعدی از این موضوع به عنوان یک مدرک برای دادخواهی خود استفاده کند.
 
دولت آمریکا معتقد است در آیفون متهم پرونده بروکلین اطلاعات حساسی همچون اسامی همدستان وی وجود دارد. متهم این پرونده ادعا می‌کند رمز ورود موبایل خود را فراموش کرده است.
 
یکی از وکلای اپل اعلام کرده که این شرکت هیچ برنامه ای مبنی بر شکایت از اف بی آی به دلیل رمزگشایی آیفون ندارد. وی همچنین گفت اپل دائما سیستم عامل آیفون را به‌روزرسانی می کند و آسیب پذیری امنیتی در آینده برطرف خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.