تلفن همراه

گوشی

April 15, 2016
11:30 جمعه، 27ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76997

گوپرو یکی از قدیمی‌ترین طراحان صنعتی اپل را استخدام کرد

گوپرو (GoPro) یکی از اعضای قدیمی گروه طراحی صنعتی اپل را استخدام کرد. دنی کاستر (Danny Coster) قرار است به‌عنوان معاون ارشد گوپرو در این شرکت کار کند و طبق گزارش سایت The Information سرپرستی گروه سخت‌افزار‌های جدید گوپرو را هم برعهده خواهد داشت.
 
گرچه کاستر به‌اندازه‌ی کسی مثل جانی آیو (Jony Ive) مشهور نشده، اما در کارنامه‌ی او مشارکت موثر در پروژه‌های بزرگی مثل پروژه‌ی آیفون ثبت شده است. این طراح صنعتی از اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی (بیش‌تر از بیست سال) برای اپل کار کرده.
 
دنی کاستر از اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی (بیش‌تر از بیست سال) برای اپل کار کرده و مشارکت در پروژه‌های بزرگی مثل پروژه‌ی آیفون را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده است.
از آن‌جا که اپل همیشه از گروه طراحی‌اش به‌عنوان یک تیم تخصصی گلچین‌شده یاد کرده و به‌همین‌خاطر در استخدام‌ها هم بسیار دقیق عمل می‌کند، چنین جابجایی‌هایی خیلی عجیب و نادر هستند. از سوی دیگر به‌خاطر تنش‌هایی (هرچند کوچک اما قابل‌توجه) که در گذشته میان اپل و گوپرو وجود داشته، باید پذیرفت که این جابجایی غافلگیرکننده است.
 
گوپرو که در سال ۲۰۱۴ میلادی با تولید دوربین‌های فیلمبرداری‌ (Action Camera) به موفقیت چشم‌گیری رسیده بود، در سال ۲۰۱۵ به بن‌بست عجیبی برخورد؛ طوری‌که هشدار تحلیل‌گران صنعتی را متوجه خود کرد. درآمد این شرکت در فصل آخر سال ۲۰۱۵ آن‌قدر سقوط کرد که مجبور شد هفت‌درصد نیروهایش را اخراج کرده و بودجه‌ی برنامه‌های تولید در سال ۲۰۱۶ را به‌مقدار قابل‌توجهی کاهش دهد.
 
نیک وودمن مدیرعامل گوپرو تلاش کرد که مناقشات شرکت را به نرم‌افزار دوربین‌ها ارتباط بدهد. او می‌گفت دوربین‌های گوپرو خیلی عالی و در عین‌حال آسان فیلم‌برداری می‌کنند اما کاربران هنگام ویرایش، خود را در یک جنگل تاریک می‌بینند که هیچ‌ راه خروجی ندارد! وودمن بارها این قول را داده بود که امکان ویرایش سریع‌تر، آسان‌تر و قابل‌فهم‌تر فیلم‌های گوپرو را فراهم می‌کند. گوپرو هم البته از این ایده‌ی او حمایت می‌کرد و اخیرا با دو شرکت متخصص در عرضه‌ی اپلیکیشن‌های محبوب ویرایش خودکار وارد همکاری شده است.
 
درآمد گوپرو در فصل آخر سال ۲۰۱۵ آن‌قدر سقوط کرد که مجبور شد هفت‌درصد نیروهایش را اخراج کرده و بودجه‌ی برنامه‌های تولید در سال ۲۰۱۶ را به‌مقدار قابل‌توجهی کاهش دهد.
با این‌وجود نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که گوپرو از سال ۲۰۱۴ (که Hero 4 مشکی و نقره‌ای را معرفی کرد) هیچ پرچم‌داری را عرضه نکرده است. در عوض، کل سال ۲۰۱۵ میلادی را به معرفی دوربین‌های میان‌رده یا حتی پایین‌رده‌ای گذراند که هرچند راهکار زیرکانه‌ای به‌نظر می‌رسید اما درنهایت نتیجه‌ی عکس داشت.
 
استقبال مردم از Hero 4 Session خوب بود اما گوپرو مجبور شد قیمت آن را کاهش دهد تا همه بتوانند آن را بخرند. این‌طور شد که تولید ارزان‌ترین دوربین‌های گوپرو (یعنی دو دوربین Hero+ و Hero+ LCD) در کمتر از یک‌ سال پس از معرفی‌شان متوقف شد.
 
نماینده‌ی گوپرو در یک مراسم رسمی گفته بود این شرکت امیدوار است که کاستر روی تمام جنبه‌های طراحی خواه سخت‌افزاری و خواه نرم‌افزاری تاثیر مثبت بگذارد.
 
اگر همه‌چیز خوب پیش برود کاستر به گوپرو کمک می‌کند که بالاخره دوربین موعود پرحاشیه‌‌اش یعنی Hero 5 را عرضه کند. اما او در عین حال باید مشغول پروژه‌ی معرفی دوربین ۳۶۰ درجه‌ای و همچنین اولین کوادکوپتر ساخت گوپرو باشد که قرار است همین تابستان معرفی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.