تلفن همراه

گوشی

April 21, 2016
14:30 پنجشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77080

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران: مسئولان خشکاندن ریشه قاچاق موبایل را به ما بسپارند

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با تأکید بر اینکه ما قادر به مبارزه با قاچاق موبایل و خشکاندن ریشه آن هستیم، گفت: همانطور که پای قاچاق رایانه و کارت‌های گارانتی جعلی را از بازار تهران بریدیم، قادر هستیم قاچاق موبایل را تا ۹۰ درصد از بین ببریم.
 
سیدمهدی میرمهدی در گفت‌وگو با تسنیم، خبر از تمایل اتحادیه فناوران رایانه برای اضافه شدن سرفصل موبایل به مجموعه فعالیت‌هایش داد و اظهار کرد: همانطور که چندین سال بازار موبایل در سرفصل فعالیت‌های این اتحادیه (ماشین‌های اداری) بود، اکنون نیز فرصت فراهم است تا بار دیگر مسئولان با تصمیمی قاطع آشفتگی حاکم بر بازار و واحدهای صنفی این حوزه را سامان بخشند.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر بخش تأمین موبایل با اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، فروش با اتحادیه صوت و تصویر و نرم‌افزارهای آن با ماست. همین بی‌نظمی تداخلاتی را در مواجهه با بازار این حوزه به وجود آورده است.
 
او با تأکید بر اینکه تداخلات باید با تصمیم مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از بین برود، درباره اینکه مگر قرار نبود موبایل به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ملحق شود؟، گفت: طبق دستور وزیر صنعت قرار بود اتحادیه موبایل ایجاد شود که عملی نشد و جلسه ای بعد از آن تشکیل و نتیجه آن شد که چون تأمین موبایل با اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی است، فروش را هم به آن واگذار کنند اما بعد از گذشت یک ماه مجددا این تصمیم لغو شد.
 
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران درباره موضوع ادغام واحدهای تجاری فعال در حوزه موبایل ذیل این سه اتحادیه نیز گفت: وزیر دستوری در این باره داشته‌اند که اتاق اصناف آن را پیگیری می‌کند و تکلیف تا نیمه اول سال جاری مشخص می‌شود. در حال حاضر اتحادیه ما بیشترین فضا را برای میزبانی از حوزه جدید با عنوان موبایل دارد.
 
میرمهدی با اشاره به هخطارهای بی‌مورد به واحدهای صنفی این حوزه گفت: به دلیل تداخل در امور صنفی، واحدهای صنفی فعال در حوزه موبایل روزانه با اخطارهای بی‌موردی از صنوف مختلف مواجه می‌شوند که رمق را از آنها گرفته است.
 
وی در پاسخ به این سوال که شما چه پیشنهاد ویژه‌ای برای مدیریت صنفی بخش موبایل دارید؟، گفت: تمام نظرات‌مان را در این باره به وزیر صنعت ارائه داده‌ایم و گفته ایم که هم در بخش قاچاق و هم ساماندهی قادر به فعالیت هستیم زیرا برای بخش ساماندهی بالغ بر 20 هزار نفر نیروی انسانی داریم.
 
او درباره برنامه‌اش برای مبارزه با قاچاق موبایل نیز عنوان کرد: برنامه ما در این بخش بسیار جامع و قوی است به گونه‌ای که قادر هستیم ریشه قاچاق را تا 90 درصد بخشکانیم.
 
این فعال صنفی اظهار کرد: برنامه‌ای در هیات مدیره برای مبارزه با قاچاق این حوزه تدوین کرده‌ایم و بر مبنای آن تقاضای الحاق این بخش به صنف خود را داشته‌ایم. کسانیکه منافع‌شان از قاچاق تأمین می‌شود مخالف ساماندهی هستند اما اتحادیه فناوران رایانه هیچ منفعتی در این زمینه ندارد و به راحتی می‌تواند ساماندهی کند.
 
علی‌رغم اینکه سال‌هاست شعار مبارزه با قاچاق موبایل توسط مسئولان سر داده می‌شود اما عملا هیچ یک قادر به چنین کاری نیستند و تنها به شکل موردی طرح‌هایی نظیر شبنمف رجیستری و بازی با تعرفه‌ها پیش کشیده می‌شود اما رئیس اتحادیه فناوران رایانه به صراحت می‌گوید که قادر به انجام چنین کاری است.
 
میرمهدی درباره راهکارهای این اتحادیه برای برخورد با قاچاق ابراز کرد: همانطور که عده‌ای گمان نمی‌کردند روزی پای کارت‌های گارانتی جعلی و اجناس قاچاق رایانه از بازار بریده شود اما اکنون شاهدیم که هیچ کارت گارانتی جعلی در بازار وجود ندارد، این کار را هم انجام می‌دهیم.
 
وی تصریح کرد: زمانی کارت گارانتی 10000 تومانی روی دستگاه 200 میلیون تومانی ارائه می‌شد اما الان کاری کرده‌ایم که کلیه فروشندگان و واردکنندگان قبل از خرید به سایت ما مراجعه می کنند و آمار کارت‌های مورد تأیید سازمان حمایت را می‌گیرند و بر روی محصول خود ارائه می‌دهند لذا پای قاچاق هم از این حوزه بریده شد.
 
او افزود: دیگر اسمی از قاچاق‌ و متخلفان در حوزه رایانه مطرح نیست و اگر سری به مراکز خرید بزنید، متوجه این موضوع می‌شوید. حدود 70-80 پاساژ در تهران وجود دارد هیچ کدام کارت گارانتی جعلی ندارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.