تلفن همراه

گوشی

April 22, 2016
23:01 جمعه، 3ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77086

بهترین گوشی های هوشمند بازار با قیمت زیر 800 هزار تومان

گوشی های هوشمند بسیار خوبی در رنج قیمت پایین‌تر از ۸۰۰ هزار تومان وجود دارند که از سخت‌افزاری مناسب، ظاهری زیبا و البته نرم‌افزاری سریع برخوردارند. به دلیل اینکه در بین گوشی های هوشمند کمتر از ۸۰۰ هزار تومان دستگاه‌ها از لحاظ کیفیت با یکدیگر تفاوت زیادی دارند، تصمیم گرفتیم تا راهنمای خرید جامع و کاملی برای شما آماده کنیم.
 
در بخش راهنمای خرید برای گوشی‌های ارزان قیمت، به بحث و بررسی درباره بهترین گوشی‌های موجود در بازار که قیمتی کمتر از ۸۰۰ هزار تومان دارند، خواهیم پرداخت. مطمئنا گوشی‌های زیادی چه هوشمند و چه غیر هوشمند در این بازه‌ی قیمتی وجود دارند، اما راهنمایی که پیش روی شما است بر سه عبارت «هوشمند بودن»، «بهترین بودن» و «ارزان بودن» تکیه دارد. در ادامه، گوشی‌های هوشمندی را به شما معرفی خواهیم کرد که از نظر زومیت در محدوده محصولات ارزان قیمت، بهترین هستند و انتخاب‌های بهتری نسبت به تلفن‌های موجود در بازار به حساب می‌آیند.
 
بروزرسانی اردیبهشت:
در سال جدید ما هم تصمیم گرفتیم یک خانه تکانی حسابی کنیم و راهنمای خرید گوشی‌های هوشمند را برای شما به صورت کامل بروزرسانی کنیم. حالا با گوشی‌های بسیار قابلی در ادامه آشنا خواهید شد که در قیمتی پایین‌تر از ۸۰۰ هزار تومان واقعا ارزش خرید دارند.
 
نکاتی که پیش از خرید گوشی هوشمند زیر ۸۰۰ هزار تومان باید به آن‌ها دقت کنید
 
نمایشگر گوشی‌های هوشمند کمتر از ۸۰۰ هزار تومان در بین ۴.۷ تا ۵.۵ اینچ است. بنابراین سعی کنید وزن و ابعاد عرض و طول دستگاهی که انتخاب می‌کنید با اندازه دستان شما متناسب باشد و راحت در دست قرار گیرد. به عبارت دیگر خوش‌دست بودن گوشی هوشمند اهمیت زیادی در کار با دستگاه دارد.
 
خوشبختانه با پیشرفت فناوری شرکت‌های تولید کننده، در بین گوشی‌های کمتر از ۸۰۰ هزار تومان از حق انتخاب بهتری برای کیفیت صفحه نمایش برخورداریم. کیفیت و وضوح صفحه نمایش یکی از تاثیر گذارترین بخش‌های مورد استفاده شما از یک گوشی موبایل هوشمند است. بنابراین اگر زیاد به صفحه نمایش دستگاه برای مطالعه، پیام دادن، بازی کردن و موارد دیگر خیره می‌شوید، کیفیت نمایشگر دستگاه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. معمولا در بین گوشی‌های میان رده این لیست کیفیت صفحه نمایش دستگاه‌ها Full HD است که هر دو رزولوشن برای یک گوشی هوشمند مناسب است، اما سعی کنید با توجه به ترجیح خود انتخاب کنید.
 
یکی دیگر از چالش‌هایی که زمان خرید گوشی‌های هوشمند با آن رو به رو هستید، بخش دوربین دستگاه است. اگر دوربین از اهمیت بسیار زیادی در انتخاب شما برخوردار است، بهترین دوربین را می‌توانید با گوشی‌های پرچمدار در اختیار داشته باشید. با این‌حال دستگاه‌های دیگری که در کنار سخت‌افزار خوب، دوربین مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند نیز در لیست قرار داده‌ایم.
 
اگر قصد خرید از بازار را دارید، حتما پیش از اقدام به خرید از طریق فروشگاه‌های آنلاین، قیمت‌ها را چک کنید تا حدود قیمت دستگاه مورد نظرتان را بدانید.
 
 اصل و نو بودن دستگاه بسیار مهم است. مسایل مربوط به محل ساخت گوشی، در واقع ترفندی است که برخی فروشندگان غیرمتعهد برای گران فروشی‌ به کار می‌برند. مثلا کیفیت یک گوشی سامسونگ که روی جعبه آن نوشته تولید کره با نمونه دیگر همان گوشی که در چین تولید شده هیچ تفاوتی ندارد.
 
اگر تمایل دارید در هنگام خرید گوشی لوازم جانبی مثل محافظ نمایشگر یا قاب بدنه تهیه کنید، قبل از رفتن به بازار قیمت آنها را نیز مورد توجه قرار دهید. امروزه اکثر گوشی‌های رده بالا نمایشگرهایی بسیار مقاوم دارند که از محافظ‌های پلاستیکی و تلقی بی نیاز هستند.
 
تفاوت اصلی گوشی‌های هوشمند با نمونه‌های غیر هوشمند، داشتن سیستم عامل و امکان نصب انواع اپلیکیشن روی آنها است. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا هر کاربری بتواند با آنها کار کند. نصب اپلیکیشن روی تلفن‌های اندرویدی، آیفون و ویندوزفون‌ها بسیار ساده و راحت است و نیازی نیست شما هزینه هنگفتی برای نصب آنها به فروشنده بپردازید. شما می‌توانید از طریق مارکت‌های اپلیکیشن، هر آن چه نیاز دارید را به ساده‌ترین شکل ممکن روی گوشی خود نصب کنید. اگر هم هیچ چیز در این باره نمی‌دانید، می‌توانید از دوستان یا اعضای خانواده خود کمک بگیرید. اگر می‌خواهید با اپلیکیشن‌های مختلف آشنا شوید، مطالب بخش زوم‌اپ را دنبال کنید.
 
این راهنما برای خریدارانی توصیه می‌شود که در اردیبهشت ماه قصد خرید گوشی هوشمند ارزان قیمت را دارند. گوشی‌هایی که نام خواهیم برد ترتیب و اولویتی ندارند و همگی انتخاب‌های خوبی به حساب می‌آیند؛ اما برای راهنمایی بیشتر در بخش مربوط به هر تلفن برتری‌های آن دستگاه را نسبت به باقی گوشی‌های موجود در لیست ذکر می‌کنیم تا راحت‌تر درباره مشخصات فنی و دیگر موضوعات تصمیم بگیرید و تنها بحث سلیقه و ترجیح شما باقی بماند.
حتما سعی کنید قبل از انتخاب دستگاه، آن را از نزدیک در دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که نزدیکی بیشتری با سلیقه و ترجیح شما دارد.
 
گلکسی A3 سامسونگ (2016)
 
مشخصات فنی:
 
پردازنده ۶۴ بیتی اکسینوس 7478 با چهار هسته پردازشی Cortex-A53 و فرکانس پردازشی ۱.۵ گیگاهرتز
نمایشگر ۴.۷ اینچ OLED با فناوری Super AMOLED با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۳۱۲ پیکسل بر اینچ و محافظ گوریلا گلس 4
پردازنده گرافیکی Mail-T720MP2
حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۱.۵ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ آبنبات چوبی
باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت
وزن ۱۳۲ گرم
ابعاد: ۱۳۴.۵ در ۶۵.۲ در ۷.۳ میلی‌متر
پشتیبانی از دو سیم کارت
 
سری A سامسونگ که با قدرت بخش گوشی‌های میان رده را هدف گرفته از جمله انتخاب‌های بسیار خوب به حساب می‌آید. از خوبی‌های این دستگاه می‌توان در برابر رقبا از بدنه فلز و شیشه با کیفیت، نمایشگر عالی با تراکم پیکسلی خوب، پشتیبانی از شبکه 4G، دو سیم کارت و کارت حافظه جانبی و اندازه مناسب و خوش دست اشاره کرد. اگر به یک گوشی جمع و جور که می‌تواند با ظاهر خود و نمایشگر باکیفیت خود جلب توجه کند، علاقه دارید، گلکسی A3 همان دستگاهی است که می‌خواهید. البته باید از ضعف‌های این دستگاه در مقابل باقی دستگاه‌های لیست خودمان هم صحبت کنیم که گلکسی A3 در بخش حافظه رم از باقی کم می‌آورد. دیگر دستگاه‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم از حافظه رم ۲ یا ۳ گیگابایتی برخورداند، در حالی که شرکت کره‌ای تصمیم گرفته ۱.۵ گیگابایت حافظه رم بر روی دستگاه خود قرار دهد. البته در بسیاری از پردازش‌ها این دستگاه به هیچ وجه با اختلال مواجه نمی‌شود.
 
قیمت گلکسی A3 سامسونگ نسخه ۱۶ گیگابایت ۸۰۰٫۰۰۰ تومان در بازار
 
آنر 5X هواوی
 
مشخصات فنی:
 
پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون MSM8939 کوالکام ۶۱۵ با ۸ هسته پردازشی Cortex-A53 و فرکانس کاری ۱.۲ و ۱.۵ گیگاهرتز
نمایشگر ۵.۵ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۴۱۰ پیکسل بر اینچ
پردازنده گرافیکی Adreno 415
حافظه‌ی داخلی ‍۱۶ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم‌‌عامل اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
وزن ۱۵۸ گرم
ابعاد: ۱۵۱.۳ در ۷۶.۳ در ۸.۲ میلی‌متر
پشتیبانی از دو سیم کارت و مجهز به حسگر اثر انگشت
 
هواوی یکی از قدرتمندترین شرکت‌ها در عرصه گوشی‌های هوشمند پرقدرت در بازه دستگاه‌های میان رده است. گوشی هوشمند آنر 5X هواوی سخت افزار قابل قبولی دارد، از نرم‌افزاری بسیار سریع برخوردار است و نمایشگر آن هم وضوح و کیفیت بسیار بالایی دارد. هواوی خوشبختانه از دوربین خوب و طراحی فلزی در این دستگاه استفاده کرده تا با دستگاه بسیار خوبی رو به رو باشیم. آنر 5X هواوی شبیه به گلکسی A3 همچنین حسگر اثر انشگت دارد و حافظه رم آن هم با مقدار ۳ گیگابایت به هیچ وجه در حین انجام وظایف سنگین، خم به ابرو نمی‌آورد.
 
قیمت آنر 5X هواوی نسخه ۱۶ گیگابایت ۷۵۰٫۰۰۰ تومان در بازار
 
وان E9 اچ تی سی
 
مشخصات فنی:
 
پردازنده ۶۴ بیتی مدیاتک MT6795M دارای ۸ هسته Cortex-A57 با فرکانس پردازشی ۲ گیگاهرتز
نمایشگر ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ
پردازنده گرافیکی PowerVR G6200
حافظه‌‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلو ۴ مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۵ آبنبات چوبی
باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعت
وزن ۱۴۷ گرم
ابعاد: ۷.۵ در ۷۶.۵ در ۱۵۶.۵ میلی‌متر
پشتیبانی از دو سیم کارت
 
اچ‌تی‌سی گوشی‌های هوشمند بسیاری دارد که در میان آن‌ها سری E و M از بهترین‌ها به حساب می‌آیند. پردازنده قوی، نمایشگر بسیار خوب، پشتیبانی از دو سیم کارت از خوبی‌های این دستگاه‌ها به حساب می‌آیند. اما وان E9 بدنه پلاستیکی دارد و حافظه رم آن از آنر 5X هم قیمت خود یک گیگابایت کمتر است. اگر با بدنه پلاستیکی این دستگاه مشکلی ندارید و می‌خواهید از یک برند معتبر دستگاهی خوب و ارزشمند با مشخصات فنی خوب داشته باشید، One E9 گوشی هوشمند مناسبی است.
 
قیمت وان E9 اچ‌تی‌سی نسخه ۱۶ گیگابایت ۷۰۰٫۰۰۰ تومان در بازار
 
P8 Lite هواوی
 
مشخصات فنی:
 
پردازنده‌ی ۶۴ بیتی HiSilicon Kirin 620 با ۸ هسته پردازشی Cortex-A53 و فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز
صفحه‌نمایش ۵ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
پردازنده‌ی گرافیکی Mail-450MP4
حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۵.۰ آب نبات چوبی
باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت
وزن ۱۳۱ گرم
ابعاد: ۱۴۳ در ۷۰.۶ در ۷.۷ میلی‌متر
پشتیبانی از دو سیم کارت
 
نسخه لایت گوشی هوشمند پرچم‌دار هواوی از مشخصات و طراحی خوبی برخوردار است. این دستگاه از ضخامت بدنه کم، جنس بدنه باکیفیت و دوربین اصلی بسیار خوبی برخوردار است. با این حال اگر دوربین سلفی یا باتری قوی از جمله خواسته‌های شما برای گوشی هوشمند آینده خود است، بهتر است P8 Lite را از لیست خود حذف کنید. با این حال این گوشی هوشمند همانطور که گفتیم از دوبین خوب، پشتیبانی از دو سیم کارت و پردازنده بسیار خوبی برخوردار شده است.
 
قیمت P8 Lite هواوی نسخه ۱۶ گیگابایت ۶۰۰٫۰۰۰ تومان در بازار
 
G8 هواوی 
 
مشخصات فنی:
 
پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون 616 MSM8939v2 کوالکام با هشت هسته پردازشی Cortex-A53 و فرکانس کاری ۱.۵ و ۱.۲ گیگاهرتز 
صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر اینچ و محافظ نمایشگر گوریلا گلس ۳
پردازنده گرافیکی Adreno 405
حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
وزن ۱۶۷ گرم
ابعاد: ۱۵۲ در ۷۶.۵ در ۷.۵ میلی‌متر
پشتیبانی از دو سیم کارت و حسگر اثر انگشت
 
گوشی هوشمند G8 هواوی را می‌توان بسیار به آنر 5X شبیه دانست چرا که هر دو از پردازنده خوب، نمایشگر ۵.۵ اینچ ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، حافظه رم ۳ گیگابایت، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت و حسگر اثر انگشت برخوردار است. به همین دلیل گوشی هوشمند G8 هواوی نیز به عنوان یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند مطرح در این لیست شناخته می‌شود.
 
قیمت G8 هواوی نسخه ۱۶ گیگابایت ۸۰۰٫۰۰۰ تومان در بازار
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.