بازی

فناوری اطلاعات

June 13, 2016
21:07 دوشنبه، 24ام خردادماه 1395
کد خبر: 77951

مایکروسافت ایکس باکس وان اِس را معرفی کرد؛ کوچک ترین ایکس باکس تاریخ

مایکروسافت دقایقی پیش در کنفرانس اختصاصی خود در نمایشگاه E3، نمونه‌ی بروز شده‌ی ایکس باکس وان را معرفی کرد. نام جدیدترین کنسول مایکروسافت، ایکس باکس وان اِس است و تغییرات بهینه‌سازی‌های زیادی را تجربه کرده است.
 
1.jpg
ایکس باکس وان در آخرین اقدام مایکروسافت، رژیم لاغری فشرده‌‌ای را تجربه کرده است. نمونه‌ی بروز شده‌ی کنسول محبوب بازی مایکروسافت، ایکس باکس وان اِس (Xbox ONE S) به میزان ۴۰ درصد در ابعاد کاهش یافته و هم‌چنین با رنگ سفید عرضه خواهد شد. یکی دیگر از تغییرات مهم این کنسول، حذف آداپتور و انتقال آن به داخل کنسول بوده است. هم‌چنین کاربران قادر خواهند بود دستگاه خود را به هر دو حالت عمودی و افقی قرار دهند. 
 
در کنار ظاهر جدید، ایکس باکس وان اِس چندین بهبود دیگر را نیز تجربه کرده است. مهم‌ترین تغییر این کنسول نسبت به نمونه‌ی پیشین خود، پشتیبانی از ویدیو‌های 4K در کنار استفاده از HDR برای بازی و فیلم، است. یکی از درگاه‌های USB‌ نیز برای سهولیت استفاده، به جلوی کنسول منتقل شده است. دکمه‌ی شناخت و جفت‌سازی کنترلر‌های نیز به قسمت جلویی منتقل شده است؛ پیش‌تر این دکمه در سمت چپ دستگاه تعبیه شده بود. مایکروسافت در ایکس باکس وان اس درگاه اتصال مخصوص کینکت را حذف کرده است و برای اتصال سنسور حرکتی این شرکت، باید رابط مخصوص آن به یو‌اس‌بی را خریداری کنید. 
 
فیل اسپنسر مدیر بخش ایکس باکس، در کنفرانس معرفی نسل جدید این کسنول گفت:
 
ما متوجه این موضوع شدیم که باید کنسول خود را کوچک‌تر کنیم و به خوبی نیز این کار را انجام دادیم. در کنار کاهش ابعاد، ما موفق شدیم برخی امکاناتی که اخیرا مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند را نیز به ایکس باکس اضافه کنیم که پشتیبانی از 4K و HDR برخی از این قابلیت‌ها هستند. 
 
5.jpg
علاوه بر خود دستگاه، کنترلر ایکس باکس وان نیز تغییراتی را به خود دیده است. علاوه بر رنگ جدید آن، این کنترلر در بخش پشت خود اکنون از جنس متفاوتی بهره می‌برد تا در دست گرفتن آن تجربه‌ی بهتری را به کاربران منتقل کند. هم‌چنین دکمه‌ی بلوتوث نیز به کنترلر اضافه شده است؛ این تغییر بدین معنا است که اکنون می‌توانید از فاصله‌ی بیشتری به بازی با ایکس باکس وان بپردازید و هم‌چنین امکان جفت‌سازی کنترلر با کامپیوتر را نیز خواهید داشت. این قابلیت قطعا با استقبال گیمر‌های کامپیوتر‌های شخصی مواجه خواهد شد.
 
ایکس باکس وان اِس در سه نسخه‌ی متفاوت عرضه خواهد شد. نسخه‌ی محدود این کنسول با ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و قیمت ۳۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. این در حالی اسن که نسخه‌های ۱ ترابایت و ۵۰۰ گیگابایتی نیز با قیمت‌های ۳۴۹ و ۲۹۹ دلار نیز در دسترس خریداران خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.