تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

July 2, 2016
13:58 شنبه، 12ام تیرماه 1395
کد خبر: 78190

نوقا تبریز با اندروید جدید جهانی شد+تصاویر

شرکت گوگل که اغلب نام شیرینی‌ها را برای نسخه‌های اندروید خود انتخاب می‌کند، این بار در اقدامی جالب توجه نام شیرینی سنتی تبریز یا همان نوقا (nougat) را برای اندروید بعدی انتخاب کرده است.
 
 
نسخه آینده اندروید پیش از این با نام اختصاری N شناخته می‌شد.
 
گوگل معمولا یک روند الفبایی را برای نامگذاری نسخه‌های اندروید دارد که همگی نام دسرها هستند. برای مثال اندروید 1 را انجل کیک، اندروید 1.1 را باتن برگ، اندروید 1.5 را کاپ کیک و اندروید 1.6 را دونات، اندروید 2 را ایکلر، اندروید 2.2 را فرویو، اندروید 2.3 را گینگربرد، اندروید 3 را هانی کامب، اندروید 4 را آیس‌کریم ساندویچ، اندروید 4.2 و 4.3 را جلی بین، اندروید 4.4 را کیت کت، اندروید 5 را لالی پاپ و اندروید 6 را مارشمالو نام‌گذاری کرده‌اند که به ترتیب حروف الفبا از a تا M در ابتدای نام‌های آنها دیده می‌شود. این به این معنی است که نام نسخه بعدی اندروید باید با حرف N شروع می‌شد و اکنون مشخص شده که "نوقا"(شیرینی محبوب تبریز) نام خواهد داشت.
 
 
البته هنوز مشخص نیست که شماره اندروید بعدی گوگل با این نام، 6.1 خواهد بود یا 7.
 
گوگل در زمان رونمایی از اندروید جدید از کاربران خواست تا با مراجعه به سایت نام پیشنهادی خودشان را ثبت کنند. کمپین‌های زیادی در اینترنت شکل گرفت تا این که بالاخره گوگل در اکانت رسمی خودش در توییتر نام نسخه جدید اندروید را به صورت رسمی معرفی کرد.
 
 
این شیرینی علاوه بر تبریز، در اسپانیا نیز شناخته شده است و هم اکنون نیز در بسیاری از نقاط دنیا تولید می‌شود. اما خاورمیانه و اروپای جنوبی به عنوان زادگاه‌های اصلی Nougat مطرح هستند.
 
 
 
 
به نظر می‌رسد که نوعی از این شیرینی به نام تورون در دوران غلبه اسلام بر اسپانیا در آنجا به شیرینی محلی تبدیل شده است، گرچه برخی معتقدند که تورون از واژه لاتین توست به معنای ترد گرفته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.