بازی

فناوری اطلاعات

September 12, 2016
12:43 دوشنبه، 22ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79753

لیگ بازی‌های رایانه‌ای به کارش پایان داد

مراسم اختتامیه لیگ بازی‌های رایانه‌ای روز یکشنبه 21 شهریور ماه در سایت ورزش برج میلاد برگزار شد.
 
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امسال با سیاست حمایت از گیمرها قصد دارد با ایجاد انگیزه در بازیکنان آنها را به دنبال کردن حرفه‌ای گیم تشویق کند.
 
حسن کریمی قدوسی – مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- در حاشیه دومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران (IGL) با بیان این مطلب بیان کرد حمایت از بازیکنان، موجب رونق صنعت گیم می‌شود و همچنان که این ارگان دولتی نظارت بر تفکیک سنی بازی‌ها و جلوگیری از اشاعه بازی‌های نامناسب را رسالت خود می‌داند، از بازی های مناسب نیز حمایت می‌کند. این حمایت و برگزاری مسابقات، موجب تشویق گیمرها سنین مختلف، به انجام بازی‌های مناسب و سالم می‌شود.
 
قرار است بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با ایجاد امتیاز برای اعزام بازیکنان برتر به مسابقات جهانی، در راستای شناسایی صنعت گیم به جهان نیز قدم بردارد.
 
آرین وطن‌خواه از نفرات برتر در حوزه بازی رایانه‌ای معتقد است که سطح ایران در بازی‌های رایانه‌ای بسیار بالاست و ایرانیان در همه تورنومنت های جهانی حرفی برای گفتن دارند.
 
مرتضی منتظرالظهور، دارنده اولین مدال طلای آسیایی ایران در حوزه گیم که اکنون در کسوت مربی به فعالیت می‌پردازد، بر این باور است که در صورت ایجاد تعادل بین بازی رایانه‌ای مناسب و زندگی روزمره، نه تنها ادامه دادن بازی‌ها خللی در زندگی ایجاد نمی‌کند، بلکه موجب افزایش هوش و تمرکز نیز می‌شود.
 
معین عموزاده برنده جایزه جهانی در رشته PES هم اشاره می‌کند طی تجربه ما اکثر افرادی که در حیطه گیم فعال هستند. از لحاظ اخلاقی بسیار سلامت و کوشا هستند و بازی رایانه‌ای مناسب موجب دور شدن جوانان از برخی تفریحات ناسالم می‌شود و اگر خانواده‌ها از فرزندان خود حمایت کنند، می‌توانند به صورت حرفه‌ای وارد این مقوله شوند.
 
خشایار ثابت، گیمر سابق تیم ملی ایران معتقد است، خانواده‌ها باید نگاه سنتی خود را نسبت به گیم تغییر دهند، زیرا علاوه بر استعدادهای بسیار درخشان در ایران، این نوع بازی‌ها در سراسر جهان به عنوان یک شغل شناخته می‌شود.
 
مدیر عامل یکی از شرکت‌های واردکننده لوازم و تجهیزات گیم نیز می‌گوید: با شناخته شدن سطح بازی ایرانیان در جهان، واردکنندگان نیز در مذاکرات و تجارت پیرامون صنعت گیم موفق‌تر عمل خواهند کرد.
 
بنا بر اعلام، امسال مسئولین برگزاری لیگ، در راستای شناساندن جو مسابقات بازی‌های رایانه‌ای به علاقه‌مندان و خانواده‌ها تصمیم گرفتند تا فینال این مسابقات را در فضای باز برج میلاد برگزار کنند تا علاوه بر تشویق جوانان به بازی‌های مناسب، خانواده‌ها نیز با این نوع فعالیت‌ها آشنا شوند.
 
این مراسم در روز یکشنبه 21 شهریور ماه در سایت ورزش برج میلاد برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.