بازی

فناوری اطلاعات

September 18, 2016
11:16 یکشنبه، 28ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79885

روزی ۱۰ هزار حادثه برای رانندگان پوکمون گو باز

نتایج یک تحقیق علمی ثابت کرد اجرای بازی Pokemon Go بر کیفیت رانندگی مردم اثر به شدت منفی می‌گذارد.
بر مبنای مقاله علمی منتشر شده در ژورنال پزشکی JAMA Internal Medicine اجرای این بازی مبتنی بر واقعیت مجازی عامل وقوع روزانه ۱۰ هزار حواس پرتی در میان رانندگان است.   
 
با توجه به اینکه کاربران این بازی حتی در حین رانندگی هم به دنبال شکار پوکمون ها هستند تمرکزی بر جاده و مسیر رانندگی ندارند و همین مساله عامل وقوع بسیاری از تصادفات رانندگی است.
 
در یک ماهی که از همه گیر شدن این بازی می گذرد، بسیاری از متخصصان بهداشت روانی و همین طور روانپزشکان در مورد خطرات ناشی از اجرای این بازی هشدار داده اند و می گویند کاربران حتی در زمانی که در ترافیک هستند و باید به دقت خودروی خود را هدایت کنند هم ترجیح می دهند پوکمون شکار کنند.
 
بر اساس مطالب مقاله مذکور یک بررسی که در بازه زمانی 10روزه صورت گرفته نشان می دهد که بیش از صدهزار نفر از کاربران این بازی به علت حواس پرتی و بی توجهی به محیط اطراف به طور بالقوه در معرض خطر جراحت یا حتی مرگ بوده اند.
 
نکته مهم این است که کاربران تلفن همراه ممکن است از پاسخگویی به یک تماس یا پیامک خودداری کرده و آن را به وقت دیگری موکول کنند، اما در زمان مشاهده یک پوکمون به هیچ وجه حاضر به چنین کاری نخواهند بود، زیرا می خواهند حداکثر امتیاز ممکن را کسب کنند.
 
برای انجام این بررسی در آمریکا محققان پس از شناسایی 350 هزار توییت ارسالی در توییتر که دارای کلمات پوکمون گو، خودرو و رانندگی بوده، 4000 مورد از آنها را به طور تصادفی انتخاب و تحلیل محتوا کردند و متوجه شدند در یک سوم این توییت ها به تصادف یک راننده با عابران پیاده یا قریب الوقوع بودن این حادثه اشاره شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.