بازی

فناوری اطلاعات

September 18, 2016
14:26 یکشنبه، 28ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79891

کمک “گیم‌کانکشن” برای ارتقای بازی‌سازی ایران

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از عقد قراردادی بین این بنیاد و شرکت گیم کانکشن برای کمک به بازی‌سازها از نظر فنی و تجاری و همچنین شناساندن صنعت بازی ایران به جهان خبر داد.
 
حسن کریمی قدوسی با اشاره به تلاش‌های بنیاد برای عقد قراردادی با شرکت گیم کانکشن اظهار کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در چند سال گذشته قصد داشت یک کار بین‌المللی بزرگ مانند برگزاری همایش انجام دهد و ما با چند شرکت معتبر خارجی از جمله گیم کانکشن صحبت کردیم تا  همایش Tehran Game Convention را به صورت مشترک برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه همایش tgc در هفته اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ برگزار می‌شود، گفت: کشور ایران برای بسیاری از کشورهای دنیا حداقل از نظر صنعت بازی ناشناخته است زیرا از زمان شکل‌گیری بازی‌ها ما با تحریم روبه‌رو بودیم و شرکت‌ها نمی‌توانستند به ما اعتماد کنند، بنابراین ما با شرکت در رویدادهای مختلف سعی داشتیم بگوییم که ایران در این حوزه فعال است.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه بنیاد بازی‌ها، شرکت‌هایی که با آن‌ها همکاری داشت را به ایران آورد تا فضا و بازی‌سازی را از نزدیک مشاهده کنند، افزود: برای رسیدن به این هدف خودمان نمی‌توانیم در عرصه جهانی حضور یابیم زیرا اعتمادی به بنیاد وجود ندارد، بنابراین از شرکتی استفاده کردیم که برند معتبری داشته باشد وبه همین خاطر این قرارداد با گیم کانکشن بسته شد.
 
کریمی با تاکید بر شروع رسمی کار پس از امضای قرارداد، اظهار کرد: کمتر از یک ماه دیگر یک تیم از گیم کانکشن به ایران می‌آید و با تیم‌های ما صحبت می‌کند تا tgc را ارتقاء دهد و در فاز اول، نیاز بازی‌سازها را بررسی کند و همچنین فاز دوم دعوت از شرکت‌های خارجی است. بنابراین هدف بنیاد از امضای این قرارداد ارتقاء و ایجاد بازار بین‌المللی است.
 
وی خاطرنشان‌ کرد: قرارداد ما با گیم کانکشن در حال حاضر گرفتن سرویس است و از سال اول سرمایه گذاری از طرف این شرکت انجام نمی‌شود، بلکه ما سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا ایران را بشناسانیم اما در قرارداد نکاتی برای جذب اسپانسر ذکر شده است و از طرف گیم‌کانکشن تعهدی وجود دارد که tgc دیده شود.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر اهمیت حضور تیم‌های بازی‌ساز ایرانی در گیم‌کانکشن در سال‌های اخیر، بیان کرد: گیم‌کانکشن به دلیل حضور بازی‌سازهای ایرانی در این رویداد قرارداد انحصاری با ما دارد و تا زمانی که با ایران در تعامل است با کشور دیگری در خاورمیانه تعامل نخواهد بست.
 
کریمی همچنین با اشاره به حضور تیمی از گیم‌کانکشن برای کمک به بازی‌سازها از نظر فنی و تجاری، افزود: تا دو ماه دیگر سایت tgc راه‌اندازی می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند و همچنین قسمت‌ ویژه‌ای برای بازی‌سازهای مستقل راه‌انداختیم و برای کمک بیشتر یک قسمت روز منتشرکنندگان (publishers day)  داریم که خریداران بازی‌های مستقل را ببینند.
 
ایران، پتانسیل قلب صنعت بازی‌های خاورمیانه
 
در این نشست همچنین پیر کارده – مدیرعامل گیم‌کانکشن – با اشاره به برگزاری این رویداد از ۱۵ سال گذشته اظهار کرد: گیم‌کانکشن در این سال‌ها تبدیل به بزرگترین رویداد در صنعت بازی شده است و ۲۰۰۰ نفر در رویداد پاریس در اکتبر و در رویداد سانفرانسیسکو در مارس گرد هم می‌آیند و تمرکزشان بر تجارت و کیفیت حضور خریداران و سخنرانان است.
 
وی با بیان اینکه تمرکز گیم‌کانکشن تنها روی ایران نیست، ادامه داد: ایران یکی از نقاط کلیدی خاورمیانه است زیرا ما معتقدیم خاورمیانه پتانسیل خوبی در صنعت بازی دارد و در این رویداد تعداد زیادی سخنران با کیفیت خارجی شرکت‌ می‌کنند.
 
مدیرعامل گیم کانکشن با بیان اینکه این اولین تعامل این شرکت در خاورمیانه است، گفت: به دنبال این هستیم که تعاملی پویا داشته‌ باشیم. همچنین باز شدن وضعیت اقتصادی ایران در سال‌های گذشته، کنار هم قرار گرفتن بنیاد و گیم‌کانکشن را تقویت کرده و ما معتقدیم ایران می‌تواند به عنوان قلب صنعت بازی در خاورمیانه مطرح شود.
 
کارده با اشاره به شناخت نسبی خود از مارکت‌های بازی رایانه ای در ایران بیان کرد: وضعیت صنعت بازی چندان ارتباطی به جغرافیا ندارد و تلاش گیم‌کانکشن این است که خریداران متفاوت و با کیفیت‌ترین شرکت‌ها را از مناطق مختلف به ایران دعوت کند تا امکان تعامل ایجاد شود.
 
وی همچنین با بیان اینکه تفاوتی بین حضور شرکت‌های بزرگ و کوچک وجود ندارد، اظهار کرد: اتفاقا شاید نام‌های بزرگ درگیری بیشتری داشته باشند و با حضور آن‌ها اتفاق‌های مثبت کمتری شکل بگیرد اما با ترکیبی از نام‌های بزرگ و نام‌های متوسط بهترین تعامل‌ها ایجاد می‌شود.
 
همچنین مهرداد آشتیانی – مدیر روابط بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- درباره رویداد tgc توضیح داد: این رویداد شامل دو بخش B۲B  (ملاقات‌های تجاری) و تلاش برای تعامل شرکت‌های خارجی با داخلی و همچنین برگزاری کنفرانس‌های علمی در چهار بخش طراحی بازی، فنی‌ سازی، هنری و مدیریت پروژه و تجاری سازی است.
 
وی با اشاره به برگزاری روز ناشرین در این رویداد، گفت: این رویداد در روزهای ۲۹ و ۳۰ آوریل ۲۰۱۷ برگزار می‌شود و در روز ناشرین بازی‌سازهای داخلی و شرکت‌ها می‌توانند محصولات خود را برای ناشرین عرضه کنند و امکان تعامل در این حوزه برای شرکت‌ها فراهم می‌شود.
 
همچنین امیرحسین فصیحی – بازی‌ساز و مدیرعامل یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری – که به عنوان نماینده شرکت‌ها در تیم تشکیل شده از طرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حضور دارد، گفت: برای ما تقریبا از سال ۲۰۰۹ به طور مستمر در گیم کانکشن شرکت کردیم و شرکت‌هایی از ایران در این رویداد حضور داشتند که اثربخشی آن در حال حاضر دیده می‌شود.
 
وی افزود: ما معمولا به عنوان تولید کننده به دنبال ناشر بودیم که همچنین توانستیم بعضی از بازی‌های خود را به این شیوه به صورت بین‌المللی منتشر کنیم و در حال حاضر فرصت خوبی فراهم شده که این رویداد در کشور ما برگزار شود و شرکت‌ها در آن حضور یابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.