بازی

فناوری اطلاعات

September 27, 2016
17:35 سه شنبه، 6ام مهرماه 1395
کد خبر: 80147

عرصه دفاع مقدس بستر مناسبی برای بازی‌سازان فراهم می‌کند

نخستین آیین تجلیل و قدردانی از بازی‌سازان عرصه دفاع مقدس به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صبح امروز یک‌شنبه 4 مهر ماه برگزار شد.
 
این مراسم با حضور مسوولانی هم‌چون محمدجعفر محمدزاده رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهروز مینایی رییس هیئت مدیره بنیاد، حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد و مهدی افراسیابی مدیر شبکه ملی فرهنگ و همچنین خبرنگاران و بازی‌سازان برگزار شد.
 
حسن کریمی‌قدوسی ضمن تبریک ایام غرورانگیز هفته دفاع مقدس و پس از قرائت پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به فعالان این عرصه گفت: در جذابیت بالقوه دفاع مقدس همین بس که پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین تولیدات هنری کشور با درون‌مایه دفاع مقدس همراه بوده‌اند و این مسئله نشان از آن دارد که مردم به وقاع جنگ علاقه‌مند بوده و جزئیات آن را به دقت دنبال می‌کنند.
وی به حوادث حیرت‌انگیز هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این حوادث می‌توانند بستر ایجاد صدها بلکه هزاران بازی‌نامه یا فیلم‌نامه را فراهم سازند.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به فلسفه وجودی بنیاد، تاکید کرد: تاکنون چندین نمونه از بازی‌های رایانه‌ای با موضوع جنگ هشت ساله با حمایت مستقیم یا غیر مستقیم بنیاد تولید شده‌اند.
کریمی قدوسی حمایت از فعالان این عرصه را یک تکلیف دانست و افزود: برگزاری این آیین نیز حق‌شناسی و سپاس‌گزاری کوچکی است از آن دسته از فعالان این صنعت که هنر و سرمایه خود را در این راه صرف کرده‌اند. برآنیم تا این روند را در سال‌های آینده با همت بالاتر ادامه دهیم تا به یاری پروردگار شاهد رشد روزافزون تولید بازی‌های مرتبط با مضموع دفاع مقدس آن‌هم هم‌تراز با کیفیت و کلاس جهانی باشیم.
 
مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در مورد تولید بازی با محوریت دفاع مقدس گفت: ویژگی بازی‌های رایانه‌ای دفاع مقدس این است که علاوه بر تکنیک، عشق هم می‌خواهد. ساخت بازی‌های رایانه‌ای با محوریت دفاع مقدس پرهزینه است و اینکه شخصا می‌بینم برخی از بازی‌سازان با سرمایه شخصی خود بازی‌هایی در این عرصه تولید می‌کنند جای خوشحالی دارد.
 
در ادامه مراسم از هفت بازی‌ساز عرصه دفاع مقدس آقایان عماد رحمانی برای بازی‌های مسیر عشق و پرواز دوران، حسین مزروعی برای بازی‌های هشتمین حمله 1 و2، حبیب داستانی بنیسی برای بازی‌های فتح المبین، عملیات انهدام و نبرد خرمشهر، حسین عظیمی برای بازی گذرگاه، سیدمحمدمهدی سادات شریف برای بازی دوران افتخار، مرتضی بصارت‌دار برای بازی نجات بندر و مهدی یوسفی برای بازی تنگه آتش با اهدای لوح تقدیر و سکه بهار آزادی تقدیر و قدردانی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.