تلفن همراه

گوشی

October 4, 2016
18:38 سه شنبه، 13ام مهرماه 1395
کد خبر: 80328

دستیار دیجیتالی گوگل با قابلیت های فراوانش به پیکسل ها آمد

لحظاتی پیش بالاخره موبایل های پیکسل گوگل با ظاهری متفاوت معرفی شدند و نکته مهم در رابطه با این دو دستگاه آنکه آپدیت تازه ای از اندروید نوقا (نسخه 7.1) را به همراه دارند که وجه تمایز آن با نسخه قبلی بهره مندی اش از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت یعنی Assistant است.
 
 
در مورد این دستیار هم باید بگوییم که شباهت زیادی به کورتانا و البته سیری اپل دارد و توانمندی های آن در حوزه یادگیری ماشینی پیشتر در پیام رسان موبایلی Allo به خدمت گرفته شده بود و محصولاتی نظیر گوگل هوم نیز هم اکنون از آن بهره می گیرند.
 
در Allo این دستیار امکانی را برای کاربران فراهم می آورد تا با استفاده از عبارات محاوره ای و روزمره به دنبال مواردی نظیر آدرس، پیشنهاد رستوران و وضعیت آب و هوا بگردند و جالب است بدانید که حتی جواب های مختلف را نیز به شما پیشنهاد می دهد.
 
اما اگر بیشتر و دقیق تر با Assistant چت کنید به امکانات و قابلیت های دیگری در آن پی خواهید برد که از آن جمله می توان به امکان دریافت مهم ترین عناوین خبری از اطراف جهان، مشاهده ایمیل های کاری دریافتی و همچنین به روز نگه داشتن کاربر مطابق با آیتم های ذخیره شده در تقویم اشاره نمود.
 
 
ساندار پیچای مدیر عامل این کمپانی در جریان رویداد امروز این شرکت که Made by Google نام داشت نشان داد که دستیار یاد شده چطور قرار است فعالیت در یک «گوگل شخصی» را که بستر و شرایط مرتبط با هر کاربر را به خوبی تشخیص می دهد به وی بیاموزد.
 
اما منظور از این گفته آن است که به عنوان مثال کاربران قادر خواهند بود نتایج مسابقات ورزشی منطقه خود را از طریق آن دریافت نمایند. در موبایل های پیکسل Assistant علاقمندی های شخصی شما (مثلا اینکه ترجیح می دهید موسیقی دلخواهتان را از طریق یوتوب گوش دهید) به خاطر دارد و همواره آن را اعمال می کند.
 
لازم است بار دیگر اشاره نماییم که پیکسل های گوگل نخستین موبایل هایی هستند که همراه با دستیار دیجیتالی شرکت مورد بحث به بازار عرضه می شوند. سیستم عامل این دو نیز به صورت خودکار آپدیت های مربوط به آن را ارائه می دهد و علاوه بر این یک سیستم پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته نیز برایشان در نظر گرفته شده است.
 
علاوه بر این، اپلیکیشن گوگل فوتوز نیز همراه با پیکسل در اختیار کاربران قرار می گیرد و برای ذخیره سازی محتوای کاربران از سرویس کلاود استفاده می کند؛ بدان معنا که هیچ وقت مشکل تمام شدن حافظه دستگاه برای دارندگان این موبایل به وجود نمی آید و می توانند محتوای خود شامل فیلم و عکس را با بالاترین کیفیت، حتی 4K، ذخیره نمایند.
 
سرویس ویدیو چت این شرکت به نام Google Duo نیز در زمان عرضه پیکسل به بازار آن را همراهی خواهد کرد و نکته دیگر اینکه دستگاه مورد بحث برای تجربه واقعیت مجازی موبایلی طراحی شده است و در نتیجه می توان آن را اصطلاحا «آماده برای Daydream» خواند.
 
گفتنی است صفحه هوم موبایل های تازه معرفی شده گوگل نیز احتمالا تفاوت های اندکی خواهند داشت؛ در واقع گوگل لانچر پیکسل را از نو طراحی کرده است تا تمامی اپلیکیشن ها، افزونه ها و صفحه های هوم را شامل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.