تلفن همراه

گوشی

October 12, 2016
12:03 چهارشنبه، 21ام مهرماه 1395
کد خبر: 80500

سامسونگ برای حفظ برند خود چه می کند

گوشی Galaxy Note 7 که در ماه اوت برای اولین بار عرضه شد، نظر منتقدان را به خود جلب کرد و به عنوان نمادی از تجمیع کارآیی گوشی های هوشمند در ابعاد فبلت تبدیل شد.
 
این گوشی که قابلیت شارژ بی سیم، طول عمر زیاد باتری، قابلیت شارژ 70 درصد از باتری در کمتر از یک ساعت و یک رابط USB-C را در اختیار کاربران قرار می داد پس از مدت کوتاهی باتری آن منفجر شد.
در ماه سپتامبرگزارش های متعددی درباره انفجار باتری این گوشی منتشر شد و سامسونگ با انتشار یک فراخوان جهانی، گوشی های عرضه شده را جمع آوری و بازسازی کرد.
 
اما در ماه اکتبر، گوشی های بازسازی شده هم شروع به انفجار کردند و حتی آتش گرفتند. تا تاریخ 10 اکتبر گزارش هشت مورد از این انفجارها در رسانه ها منتشر شد. بلافاصله سامسونگ خبر تغییر زمانبندی تولید این گوشی را منتشر کرد، اما در فاصله کوتاهی این خبر اصلاح شد و خبرگزاری یونهاپ کره خبر توقف تولید گوشی Note 7 را منتشر کرد. 
 
ظاهرا همان قابلیت هایی که این گوشی را از سایر محصولات بازار متمایز می کرد، اکنون به نقطه ضعف آن تبدیل شده اند. سامسونگ با جمع کردن چندین ویژگی جدید و پیشرفته در یک محصول تلاش کرد تا پیش از عرضه نسخه جدید گوشی آیفون که مطابق انتظارات، تغییر چندانی نسبت به مدل قبلی ندارد، یک گوشی جدید با قابلیت های چشمگیر عرضه کند و روند بازار را متحول کند. 
 
اما با اوضاع احوال فعلی اگر سامسونگ خوش شانس باشد، خسارت آن تنها به یکی از محصولات شرکت محدود می شود. اما چنان که در موارد مشابه شاهد بوده ایم، احتمالا این خرابکاری سامسونگ فروش سایر محصولات آن را هم تحت تاثیر قرار می دهد و موجب تغییر نگاه مصرف کنندگان به محصولات این شرکت می شود.
 
در صورتی که سامسونگ به سرعت راهکار کارآمدی برای رفع نقص Note 7 و جلب نظر مصرف کنندگان و نهادهای حمایت از مصرف کنندگان در سراسر دنیا اتخاذ نکند، بقای این شرکت در درازمدت با خطرات جدی مواجه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.