تلفن همراه

گوشی

October 13, 2016
9:08 پنجشنبه، 22ام مهرماه 1395
کد خبر: 80515

سامسونگ تمام گلکسی نوت 7های فراخوانی شده را اوراق می‌کند

سامسونگ تایید کرده که برنامه‌ای برای تعمیر و بازیابی گلکسی نوت۷های فراخوانی شده نداشته و تمام این محصولات اوراق خواهند شد.
 
سامسونگ اعلام کرده که تولید گلکسی نوت ۷ را متوقف کرده و از این‌رو باید عمر گلکسی نوت ۷ را تمام شده بدانیم. این موضوع در مورد تمام نمونه‌های تولید شده صادق است، چراکه کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند برنامه‌ای برای تعمیر و بازسازی گلکسی نوت۷های فراخوانی شده نداشته و تمام نسخه‌ها را اوراق خواهند کرد. سخنگوی سامسونگ به این موضوع اشاره کرده که این کمپانی طی یک فرآیند امن اقدام به اوراق گوشی‌های هوشمندش خواهد کرد.
 
ساعاتی پیش سامسونگ پیش‌بینی خود از میزان سود عملیاتی را که احتمال می‌دهد تا در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ کسب کند، به میزان یک سوم کاهش داد. براساس پیش‌بینی جدید سامسونگ، این کمپانی انتظار دارد تا سه ماهه‌ی سوم را با به دست آوردن سود عملیاتی ۲ میلیارد دلاری به پایان برساند که این موضوع را باید نتیجه‌ی مستقیم شکست گلکسی نوت ۷ خواند. سامسونگ تنها متضرر شکست گلکسی نوت ۷ نیست و محیط زیست را نیز باید یکی از زیان دیدگان این حادثه خواند، چراکه شیوه‌های اوراق و بازیافت محصولات الکترونیک بسیار ناکارآمد است. همانطور که می‌دانید، فرآیند استخراج مواد معدنی برای توسعه‌ی ماژول‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند بسیار سخت است.
 
سامسونگ جزئیاتی را در خصوص نحوه‌ی اوراق گلکسی نوت‌ ۷ها ارائه نکرده، حال آنکه سازمان‌هایی نظیر Greenpeace خواستار شفاف بودن فرایند بازیافت و اوراق کردن گلکسی نوت ۷های سامسونگ خواهند بود. براساس اطلاعات ارائه شده، دارندگان گلکسی نوت ۷ برای انتقال امن این گوشی به سامسونگ، جعبه‌های ضد حریقی را دریافت خواهند کرد تا از این طریق گلکسی نوت ۷های معیوب به کره‌ای‌ها برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.