سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 27, 2016
13:37 پنجشنبه، 6ام آبانماه 1395
کد خبر: 80840

مایکروسافت هدست واقعیت مجازی جدید و ارزان قیمت معرفی کرد

مایکروسافت در مراسم ویندوز ۱۰ خود از هدست جدید و ارزان قیمت واقعیت مجازی رونمایی کرد.
 
کمپانی مایکروسافت یک محصول جدید در حوزه‌ی واقعیت مجازی را در رویداد ویندوز ۱۰ خود به نمایش گذاشته که امکان یکپارچه‌سازی آن با هدست هولولنز نیز وجود دارد تا بدین طریق یک تجربه‌ی ترکیبی به کاربران ارائه شود. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید تا نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های این محصول داشته باشیم.
 
هدست واقعیت‌مجازی یاد شده با قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد و با همکاری شرکت‌های دیگری چون اچ‌پی، دل، لنوو، ایسوس و ایسر ساخته شده است.
 
در حالیکه فعلا جزئیات کمی در مورد این هدست در دسترس قرار دارد اما این را می‌دانیم که این محصول مجهز به سیستم ردیابی صوتی با آزادی شش درجه‌ای شبیه به آکیولس است. این ردیابی هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی بر روی محصول یاد شده تعبیه شده است. این دستگاه را می‌توان یک هدست تکمیل شده در این حوزه دانست که متمایز از هولولنز بوده و می‌تواند اشیاء مجازی را در دنیای واقعی به نمایش درآورد. درحالیکه اکثر هدست‌های مشابه نیاز به سیستم‌های ردیابی خارجی ندارند، اما آنچه مایکروسافت امروز معرفی کرده به نظر نیاز به سیم دارد و همانند هدست سانتاکروز به صورت مجزا کار نخواهد کرد.
 
 
برخی از شرکت‌هایی که در ساخت این محصول همکاری داشته‌اند پیش از این هم فعالیت‌هایی در حوزه‌ی واقعیت‌مجازی انجام داده‌اند. کمپانی ایسر با همکاری Starbreeze قصد دارد تا هدست‌های رده‌بالای StarVR را تولید کند و شرکت ایسوس نیز در نمایشگاه کامپیوتکس از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی به عمل آورد. شرکت اچ‌پی و دل تا کنون هدست واقعیت‌مجازی نساخته‌اند، اما هر دو کمپانی رایانه‌های مورد نیاز برای کار با برخی از این محصولات را تولید کرده‌اند.
 
در هر حال باید گفت که هم اکنون بازار هدست‌هایی که در دسترس مشتریان قرار گرفته‌اند، در اختیار بازیگران مهم این حوزه از جمله اچ‌تی‌سی، سونی، سامسونگ و آکیولس است. با توجه به این موضوع که مایکروسافت در گذشته با کمپانی Oculus همکاری نزدیکی داشته، باید دید هدست واقعیت مجازی جدید این کمپانی تا چه میزان می‌تواند به موفقیت دست یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.