سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 5, 2016
16:00 شنبه، 15ام آبانماه 1395
کد خبر: 80977

محصولات سامسونگ هنوز خطرناک‌اند؛ این بار ماشین لباس شویی

شرکت کره ای سامسونگ پس از رسوایی ناشی از انفجار باتری گوشی های گالکسی نوت ۷ ، مجبور به صدور فراخوان تعمیر ۲.۸ میلیون ماشین لباسشویی ساخت خود شده است.
ماشین های لباس شویی یاد شده تابدان حد ناایمن طراحی شده اند که ممکن است درب آنها در زمان شستشوی لباس ها ناگهان از جاکنده شده و به اطراف پرتاب شود. این امر می تواند منجر به جراحت شدید یا حتی مرگ افراد شود.
 
تا به حال تنها در آمریکا ۷۳۳ گزارش در مورد این مشکل ماشین های لباس شویی سامسونگ دریافت شده است. کمیسیون ایمنی محصولات مصرف کنندگان در آمریکا که این گزارش ها را دریافت کرده اعلام کرده تا به حال نه نفر در این کشور به علت جداشدن ناگهانی درب ماشین های لباسشویی سامسونگ مجروح شده اند و در یک مورد فک فردی شکسته و در مورد دیگری شانه یک نفر آسیب دیده است.
 
مشکل یاد شده در ۴۳ مدل از ماشین های لباسشویی ساخت سامسونگ که در آمریکای شمالی به فروش رفته اند وجود دارد و تولیدات این شرکت از ماه مارس سال ۲۰۱۱ به بعد را در برمی گیرد.
 
سامسونگ امیدوار است با صدور فراخوان و تعویض سریع این ماشین های لباسشویی از واردآمدن آسیب های بیشتر به مردم جلوگیری شود. افراد می توانند یا از خدمات تعمیر رایگان این ماشین های لباسشویی در منزل برخوردار شوند و یا با تخفیف ۱۵۰ دلاری یکی دیگر از ماشین های لباسشویی ساخت سامسونگ را خریداری کنند.
 
سامسونگ سه سال قبل در استرالیا نیز فراخوان مشابهی صادر کرد تا ۱۴۴ هزار ماشین لباسشویی ناایمن را که امکان آتش گرفتنشان وجود داشت تعمیر کند.
 
آتش سوزی اخیر باتری گوشی های گالکسی نوت ۷ سامسونگ که باعث جمع آوری ۲.۵ میلیون واحد از این گوشی شد تا به حال ۵ میلیارد دلار خسارت به این شرکت وارد کرده است. تحقیقات در مورد علت وقوع این آتش سوزی های اسرارآمیز هم هنوز به نتیجه نرسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.