تلفن همراه

گوشی

November 6, 2016
18:12 یکشنبه، 16ام آبانماه 1395
کد خبر: 81000

حباب قیمت آیفون در بازار کشور شکسته می شود

همان گونه که پیش تر به اطلاعتان رساندیم، رئیس اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی از ورود رسمی اولین محموله ی قانونی آیفون توسط شرکت های دارای مجوز پس از جمع آوری آیفون های قاچاق از سطح بازار خبر داده بود. 
 
IPHONE-6-619.jpg
غلامحسین کریمی اذعان داشته است که حدود ۸ شرکت برای واردات رسمی آیفون اقدام کرده اند. وی در خصوص آخرین وضعیت محموله های مورد بحث اظهار داشته است: «محموله ی ۳ شرکت به زودی ترخیص شده و تا هفته ی آینده وارد بازار موبایل می شود».
 
وی با تاکید بر ورود و عرضه ی آیفون های جدید به صورت رسمی و با برگ سبز گمرک و شناسه ی (IMEI) ثبت شده، خاطرنشان کرده است: «پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه سایر شرکت ها که حدود ۵ شرکت دیگر هستند نیز کالای خود را وارد بازار کنند».
 
کریمی با اشاره به افزایش قیمت آیفون در کشور و تفاوت نرخ آن با نرخ بازارهای جهانی افزوده است: «برآورد می شود که با ورود رسمی گوشی ها به بازار، حباب قیمت آیفون شکسته می شود و این کالا قیمت منطقی به خود خواهد گرفت».
 
رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، تعیین قیمت آیفون را تابع نرخ ارز و تجارت بین المللی دانسته و در این خصوص گفته است: «اصولاً قیمت گوشی هایی که وارد ایران می شود با توجه به هزینه هایی که در بر دارد، حدود ۳۰ درصد گرانتر است. اما حتی با این رقم هم گوشی هایی که به صورت رسمی وارد خواهد شد، از قیمت فعلی آیفون جدید ارزان تر خواهند بود».
 
وی تصریح کرده است تمامی شرکت های وارد کننده ی قانونی که از آنها یاد شده، دارای مجوز خدمات از اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی هستند و باید موبایل های ارائه شده ی خود را تا ۱۸ ماه گارانتی کنند.
 
گفتنی است به دلیل ورود غیرقانونی و قاچاق آیفون ۷، قیمت این تلفن ها چند برابر بازار جهانی بوده و با گذشت نزدیک به دو ماه از رونمایی این مدل، هنوز بدون گارانتی و با قیمت بالا (از ۳ میلیون تا ۵ میلیون تومان) با توجه به رنگ و حجم حافظه در بازار ایران خرید و فروش می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.