بازی

فناوری اطلاعات

November 8, 2016
6:56 سه شنبه، 18ام آبانماه 1395
کد خبر: 81027

سونی، پلی‌استیشن ۴ را ارتقا داد

سونی برای دومین بار در سال ۲۰۱۶ در آستانه عرضه نسخه جدید موفق خود، کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ قرار دارد.
 
کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو (PlayStation ۴ Pro) که قرار است در تاریخ ۱۰ نوامبر با قیمت ۳۹۹ دلار منتشر شود، ارتقای PS۴ اصلی است. با بازی‌هایی که رزولوشن بسیار بالاتر -گرافیک زیباتر- دارند و سریع‌تر لود می‌شوند.
 
در حالی که ممکن است روزی پلی‌استیشن ۵ وجود داشته باشد، اما PS۴ Pro  همان نیست، بلکه ارتقایی برای PS۴ است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد با توجه به سرعت زیاد حرکت تکنولوژی، کمی بیشتر روی این دستگاه کار کنند.
 
پلی‌استیشن ۴ پرو کمی متفاوت از PS۴ کنونی است و اگر چه این یک پرش فوق‌العاده از لحاظ قدرت نیست، اما پیشرفت آن قابل توجه است. این دستگاه از رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌کند و محدوده دینامیکی بالا در تلویزیون‌ها دارد، همچنین قدرت پردازش گرافیکی بیشتر باعث می‌شود بازی‌های واقعیت مجازی در آن بهتر دیده و انجام شوند. این دستگاه یک هارد دیسک یک ترابایتی نیز دارد.
 
 
پلی‌استیشن ۴ پرو برای افرادی در نظر گرفته شده که صاحب تلویزیون ۴K هستن و عملکرد آن مشابه پلی‌استیشن ۴ اصلی (۲۰۱۳) و پلی‌استیشن ۴ جدیدتر و باریک (۲۰۱۶) است. با توجه به قدرت پردازش پلی‌استیشن ۴ پرو برای استفاده در وضوح تصویر، بازی‌ها در تلویزیون‌های استاندارد با کیفیت بالا، صاف‌تر و سریع‌تر از پلی‌استیشن ۴ اجرا می‌شوند.
 
البته اگر شما در حال حاضر یک پلی‌استیشن ۴ دارید، لازم نیست به خرید پلی‌استیشن ۴ پرو اقدام کنید. زیرا هر بازی که برای پلی‌استیشن پرو بیرون بیاید، رویPS۴  نیز کار می‌کند. هر بازی پلی‌استیشن ۴ روی کنسول همه پلی‌استیشن ۴ها کار می‌کند، اما اینکه هر کدام چطور کار می‌کند، بستگی به این دارد که کدام کنسول را داشته باشید.
 
 
سونی به تازگی یکی دیگر از دستگاه‌های جدید خود، پلی‌استیشن ۴ اسلیم (باریک) را منتشر کرده بود که البته همان نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو نیست. پلی‌استیشن ۴ امسال، نسخه کوچکتر PS۴  اصلی است، اتفاقی که پیش از این برای PS۲ و PS۳ هم -چند سال پس از اینکه این کنسول‌ها بیرون آمدند- افتاد. با این حال، پلی‌استیشن ۴ پرو توسعه‌ای جدید محسوب می‌شود.
 
پلی‌استیشن ۴ پرو در تاریخ ۱۰ نوامبر به قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود که ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت پلی‌استیشن ۴ استاندارد است، به همان قیمتی که سونی به تازگی هدست پلی‌استیشن VR  خود را منتشر کرده است و همان‌طور که انتظار می‌رود، هدست پلی‌استیشن VR با پلی‌استیشن ۴ پرو نیز کار می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.