تلفن همراه

گوشی

November 19, 2016
15:10 شنبه، 29ام آبانماه 1395
کد خبر: 81219

اپل: اطلاعات تماس کاربران، با هدف راحتی آنها در iCloud ذخیره می شود

روز گذشته برایتان نوشتیم که به گزارش موسسه امنیتی و روسی Elcomsoft، کمپانی اپل به صورت مخفیانه تاریخچه تماس های موبایل و FaceTime را به همراه شماره های تماس، تاریخ دقیق روز و ساعت و مدت تماس در iCloud نگه می دارد. این موسسه می گوید که تمام اطلاعات تماس های تا 4 ماه در iCloud ذخیره باقی می مانند.
 
از آن جایی که اپل کلیدهای رمزگشایی و دسترسی به اکانت های iCloud کاربران را در اختیار دارد، مقامات ایالات متحده می توانند با دستور دادگاه، به آن ها دسترسی مستقیم داشته باشند. علاوه بر این، این اطلاعات ممکن است به راحتی به دست هکرها، یا افرادی که اطلاعات یک کاربر را در دسترس دارند بیفتد.
 
در برخی از مواقع، هکرها حتی بدون داشتن اطلاعات کاربری قادر به دست یافتن به اکانت iCloud هستند؛ مثلا به کمک نرم افزار Phone Breaker موسسه Elcomsoft که اخیرا به روزرسانی شده و امکان استخراج اطلاعات تماس iCloud از طریق مشخصات ثبت شده کاربر روی کامپیوتر را فراهم می آورد.
 
در همین راستا، کمپانی اپل اخیراً بیانیه ای صادر کرده و توضیحاتی درباره علل ذخیره تاریخچه تماس ها در iCloud ارائه داده است.
 
ما تاریخچه تماس ها را برای سهولت کار مشتریان همگام سازی می کنیم تا آنها بتوانند روی هر دستگاهی، به تماس های خود پاسخ دهند. اطلاعات دستگاه، با پسوورد کاربر رمزگذاری شده و برای دسترسی به اطلاعات iCloud، از جمله فایل های پشتیبان، لازم است به Apple ID و رمز عبور دسترسی داشته باشید.
 
«Jonathan Zdziarski»، محقق امنیتی عقیده دارد که اپل با همگام سازی اطلاعات تماس ها، حرکتی «شرورانه» نکرده و مشخصاً این عمل با هدف دسترسی دائمی به اطلاعات روی دستگاه های مختلف صورت گرفته است. با این همه وی اعتقاد دارد که اپل باید به کاربران اطلاع می داد که تاریخچه تماس های آنها حتی با وجود خاموش کردن قابلیت پشتیبان گیری iCloud، ذخیره می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.