تلفن همراه

گوشی

November 19, 2016
17:25 شنبه، 29ام آبانماه 1395
کد خبر: 81226

سهم اپل از درآمد سرویس استریم ویدیو در اپ استور نصف می‌شود

اپل در ادامه‌ی تغییر سیاست‌های درآمدزایی، در نظر دارد تا درآمد خود از سرویس‌های استریم ویدیو را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش دهد.
 
پس از آنکه اپل در ماه ژوئن خبر از کاهش درآمدش از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد -برای سرویس‌هایی که از طریق عضویت درآمدزایی می‌کنند- خبر داد؛ حال این سیاست در مورد سرویس‌های استریم ویدیویی نیز در پیش گرفته شده است. بر اساس گزارش بلومبرگ؛ اپل در نظر دارد درآمد خود از سرویس‌های استریم ویدیویی موجود در اپ استور را به نصف ۳۰ درصد پیشین کاهش دهد. این سیاست را باید حرکتی مهم در جهت استراتژی‌های ویدیویی اپل خواند که در سال‌های اخیر اهمیت فوق‌العاده‌ای برای این کمپانی پیدا کرده است. البته سایر سرویس‌هایی که از طریق عضوگیری درآمدزایی می‌کنند؛ تنها در صورتی قادر به پرداخت ۱۵ درصد به اپل هستند که کاربر، اشتراک خود را به‌صورت یک‌ساله تمدید کرده باشد.
 
سیاستی که اپل در مورد کاهش درآمدش از سرویس‌های ارائه‌شده در اپ استور در پیش گرفته، بسیاری از رقبا را آزرده است؛ به‌طوری که این رقبا اپل را به عدم رعایت رقابت عادلانه متهم می‌کنند. سیاست جدید در پیش گرفته‌شده توسط اپل را باید در جهت اهمیتی که ویدیو برای اپل یافته، خواند. این کمپانی در نظر دارد اپلیکیشن جدیدی برای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی منتشر کند.
 
اپلیکیشن جدید اپل را باید تلاشی از سوی این کمپانی برای تبدیل کردن گجت‌های اپل به هابی برای تماشای ویدیو خواند که می‌توان در آن انواع فیلم‌های سینمایی را در کنار برنامه‌های تلویزیونی -که توسط چندین اپلیکیشن عرضه می‌شوند- به‌صورت یکجا در دسترس داشت. در سال‌های گذشته اخبار متعددی در مورد راه‌اندازی سرویس استریم اختصاصی توسط اپل شنیده‌ایم؛ حال آنکه به نظر می‌رسد مشکلات موجود برای دریافت حق پخش برنامه‌های تلویزیونی آن‌چنان که اپل انتظار دارد پیش نرفته و همین موضوع پروژه‌ی موردنظر را به تعویق انداخته است. اپل پس از ناموفق بودن ایجاد یک سرویس استریم ویدیویی مستقل، اپلیکیشنی طراحی کرده است که با استفاده از آن، می‌توان تمام برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی نظیر Hulu، Showtime و HBO را یکجا در اختیار داشت.
 
کاهش رشد فروش آیفون‌های اپل، این کمپانی را بر آن داشته است تا کانال‌های جدیدی برای کسب درآمد ایجاد کند که شامل اپ استور، سرویس استریم موسیقی اپل موزیک و آیکلاد هستند. بخش نرم‌افزار و سرویس‌های مبتنی بر ابر را باید حوزه‌ای خواند که اپل رشد سریعی در آن تجربه می‌کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط اپل؛ درآمد این کمپانی از طریق سرویس‌هایش طی سال مالی گذشته – که آخر سپتامبر به پایان رسید- با افزایش ۲۲ درصدی به ۲۴ میلیارد دلار رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.