اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 19, 2016
19:11 شنبه، 29ام آبانماه 1395
کد خبر: 81227

چطور ایمیل “۱۰ دقیقه‌ای” بسازید

ایمیل‌های یک بار مصرف ساخته شده‌اند تا اگر کاربری می‌خواهد به صورت ناشناس به عضویت وب‌سایت‌های مختلف در بیایید، از شر ایمیل‌های تبلیغاتی و اسپم خلاص شود و یا ایمیل دائمی خود را در معرض هکرها قرار ندهد، به کاربرها کمک کند.
 
سرویس‌هایی مانند آمازون‌پرایم، نتفلیکس و دیگر سایت‌های خدماتی وجود دارند با ارائه ایمیل عرضه می‌شوند و درواقع برای عضویت در هر سایتی از سایت‌های خرید اینترنتی یا دانلود برنامه، اولین اطلاعاتی که از کاربر گرفته می‌شود، یک آدرس ایمیل معتبر است که وب‌سایت مورد نظر بتواند از طریق آن با مشترکانش ارتباط برقرار کند.
 
اما مطمئنا تمام سایت‌هایی که برای ورود به آن‌ها مجبورید آدرس ایمیل وارد کنید سایت‌هایی نیستند که مدام از آنها استفاده کنید و البته استفاده از ایمیل شخصی در وب‌سایت‌های شناخته‌نشده کار امنی نیست و گاهی نیز منجر به دریافت ایمیل‌های اسپم از طرف این سایت‌ها می‌شود.
 
بنابراین گاهی کاربر مایل نیست ایمیل دائمی خود را در اختیار اشخاص دیگر قرار دهد، که البته ساختن ایمیل‌های متعدد کاری زمان‌بر است؛ بنابراین ایمیل‌های یک بار مصرف ساخته شده‌اند تا تمام این مشکلات را حل کنند. برخی از این ایمیل‌های موقتی به کاربر این امکان را می‌دهند که از طریق وب‌سایت و به صورت مستقیم ایمیلی را که دریافت می‌کنند بخوانند و برخی نیز به محض دریافت هرگونه ایمیلی آن را به آدرس ایمیل اصلی کاربر ارسال می‌کنند.
 
وب‌سایت دیجیتال‌ترند (digitaltrends) منتخبی از سایت‌هایی را که با ارئه یک ایمیل‌ آدرس موقتی به شما کمک می‌کند به صورت ناشناس به عضویت وب‌سایت‌های مختلف در بیایید، از شر ایمیل‌های تبلیغاتی متعدد خلاص شوید، آدرس ایمیل دائمی‌تان را در معرض هکرها قرار ندهید و یا هر هدف دیگری که باعث می‌شود ترجیح دهید از ایمیل دائمی استفاده نکنید، معرفی می‌کند.
 
ایده ایجاد ایمیل‌های یک‌بار مصرف از جایی آغاز شد که وب‌سایت‌ها پس از دریافت آدرس ایمیل دائمی مشترک با فرستادن ایمیل‌های تبلیغاتی متعدد صندوق دریافت ایمیل را از پیام‌های آزاردهنده‌ و اسپم پر کردند که در اکثر مواقع قبل از باز کردن پاک می‌شد. ایمیل‌های یک‌بار مصرف (یا از دست دادنی) راه‌های سریع و ارزانی هستند که شما را از موقعیت‌هایی که مجبورتان می‌کند آدرس ایمیلتان را برای ورود به یک سایت وارد کنید، نجات دهند.
 
عدم ارسال به آدرس اصلی کاربر
 
گوریلامیل (GuerrillaMail) یک ایمیل آدرس یک‌بار مصرف به حساب می‌آید، اما از سوی دیگر این ایمیل آدرس‌های این وب‌سایت زمان‌دار نیستند. هر ایمیل آدرس می‌تواند به صورت منحصر به فرد و با نام یکی از نه دامنه مختلفی که این وب‌سایت به کاربران ارائه ‌می‌دهد ساخته شود.
 
اگرچه نام کار بری که با دامنه GuerrillaMail ساخته می‌شود هیچ‌وقت از بین نمی‌رود اما هرگونه پیامی که وارد فایل دریافت این وب‌سایت شود بدون توجه به اینکه خوانده شده باشد یا نه پس از یک ساعت پاک خواهد شد.
 
امکاناتی چون رمزگذاری صندوق دریافت و فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی و اسپم‌ها از ویژگی‌های منحصر به فرد این ایمیل آدرس موقتی به حساب می‌آید. علاوه بر آن امکان استفاده سریع و آسان و امکان ارسال ایمیل‌های شامل فایل ضمیمه با حجم حداکثر ۱۵۰ مگابایت از دیگر ویژگی‌های این ایمیل به حساب می‌آید.
 
 
ایمیل ۱۰ دقیقه‌ای (۱۰ Minute Mail) ایمیلی است اگرچه زمان زیادی را برای استفاده از ایمیل یک‌بار مصرف به شما ارائه نمی‌دهد اما این زمان کوتاه معمولا برای چک کردن پیام ارسالی کافی است. ایمیل ۱۰ دقیقه‌ای به کاربر این اجازه را نمی‌دهد که آدرس ایمیل مورد نظر خودش را انتخاب کند اما از نظر کاربردی استفاده از آن بسیار آسان است.
 
به محض ورود کاربر، سایت ۱۰ Minute Mail یک آدرس ایمیل از پیش تعیین شده را ارائه می‌دهد که طی ۱۰ دقیقه از بین خواهد رفت مگر آنکه کاربر از طریق لینکی که در وب‌سایت قرار گرفته است زمان استفاده‌اش را برای ۱۰ دقیقه دیگر تمدید کند.
 
وب‌سایت این ایمیل آدرس یک بار مصرف تقریبا هیچ ویژگی منحصر به فردی ندارد اما معمولا استفاده از یک ایمیل موقت آن هم به مدت ۱۰ دقیقه به داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد چندانی احتیاجی ندارد.
 
 
با استفاده از ایمیل Fake Inbox و قرار گرفتن نام دامنهfakeinbox.com  (صندوق پستی جعلی) در انتهای نام کاربری، چیزی برای پنهان کردن باقی نمی‌ماند. کاربران این وب‌سایت می‌توانند خودشان نام کاربری‌شان را تعیین کنند یا به وب‌سایت اجازه دهند که خودش یک نام کاربری اتفاقی را تعیین کند.
 
اما هر یک از این نام‌های کاربری ظرف ۶۰ دقیقه و به محض اینکه ثانیه شمار بالای صفحه عدد صفر را نشان دهد از بین خواهد رفت. اگرچه در این وب سایت نیز گزینه‌هایی را برای تمدید زمان استفاده از ایمیل و یا از بین بردن آن پیش از اتمام مهلت به کاربران ارائه می‌دهد. علاوه بر این کاربران می‌توانند پیام‌هایی را که دریافت می‌کنند بخوانند و سپس به آنها پاسخ دهند.
 
 
ایمیل Air Mail ایمیلی یک بار مصرف است که هر ۱۰ ثانیه به‌روز شده و پیام‌های جدید را چک می‌کند. دسترسی به این ایمیل موقت از طریق پردازش‌گر کاربر و یا با کپی کردن آدرس URL  صندوق دریافت روی یک پردازشگر دیگر امکان‌پذیر است.
 
این آدرس ایمیل تا زمانی که روی پنجره پردازشگر باز باشد و یا از سوی کاربر مورد استفاده قرار گیرد از بین نخواهد رفت، اما پس از گذشت ۲۴ ساعت از عدم استفاده از آن از بین می‌رود.
 
ارسال به آدرس اصلی کاربر
 
ایمیلMelt Mail، ایمیل‌ یک بار مصرفی است که پیام‌های دریافتی را به صندوق دریافت ایمیل اصلی کاربر ارسال می‌کند در واقع واسطه‌ای است که به منظور بالا بردن ضریب امنیت بین کاربر و فرستنده قرار می‌گیرد.
 
کاربر به محض ورود به وب‌سایت Melt Mail باید ایمیل آدرس حقیقی خود را وارد کند. پس از آن سایت یک ایمیل آدرس موقتی را به کاربر ارائه می‌دهد و کاربر نیز می‌تواند مدتی که این آدرس باید معتبر بماند را از بین یکی از چهار گزینه سه ساعته، شش ساعته، ۱۲ و ۲۴ ساعته انتخاب کند.
 
این وب‌سایت برای کاربرانی که از طریق تلفن‌ همراهشان وارد می‌شوند نیز برنامه‌هایی برای نصب روی دو سیستم عامل اندروید و iOS ارائه می‌دهد تا کاربر بتواند از طریق آن با استفاده از تلفن‌ همراهش به آدرس ایمیل موقتی خود دسترسی داشته باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.